اخبار آلت کوین هااخبار بلاک‌چین

قطعی گسترده شبکه سولانا و کاهش قیمت SOL

اعتبارسنج های شبکه سولانا در حال تلاش برای بازگرداندن این شبکه

 

شبکه سولانا در تاریخ ۶ فوریه ساعت ۱۰:۲۲ با قطعی گسترده روبرو شد و مهندسان از سراسر اکوسیستم در حال بررسی مشکل در مین نت بتا هستند.

مین نت سولانا با قطعی در تولید بلوک و متوقف شدن پیشرفت ساخت بلوک‌ها مواجه است. مهندسان اصلی و اعتبارسنج ها در حال بررسی این مشکل هستند. اکسپلورر بلاکچین سولانا با نمایش پیغام «قطعی گسترده» در مین نت این اختلال را تایید کرد.

پیغام اختلال در شبکه سولانا
پیغام اختلال در شبکه سولانا – منبع: Solana

کاربران در شبکه‌های اجتماعی متوجه این موضوع شدند که بلاک چین سولانا بیش از ۲۵ دقیقه است که بلوکی تولید نکرده است، که بسیار طولانی‌تر از زمان معمول تولید بلوک آن یعنی ۴۰۰ میلی ثانیه است.

توقف ساخت بلوک در بلاکچین سولانا
توقف ساخت بلوک در بلاکچین سولانا – منبع: پلتفرم X

اعتبارسنج سولانا به نام Stakewiz اعلام کرد که توسعه دهندگان در حال ساختن یک نسخه برای رفع این اختلال هستند. هنگامی که ساخته و آزمایش شود، دستورالعمل‌های بیشتری به دست اعتبارسنج ها خواهد رسید. Stakewiz همچنین اشاره کرد که اعتبارسنج‌ها شروع به تولید عکسبرداری از وضعیت سراسری سولانا در یک اسلات خاص کرده‌اند تا برای راه‌اندازی مجدد آماده شوند، در حالی که مهندسان اصلی در حال آماده‌سازی نسخه جدید هستند. در حال حاضر، اعتبارسنج ها در حال تولید عکسبرداری برای اسلات ۲۴۶۴۶۴۰۴۰ هستند و اطمینان حاصل می کنند که بانک هش در این اسلات پایدار است.

اعتبارسنج ها با استفاده از نسخه ۱.۱۷.۲۰، مین نت بتا را مجدد راه‌اندازی می‌کنند. هیچ‌گونه ناسازگاری در این وضعیت دیده نشده و اعتبارسنج ها منتظر تأیید نهایی مهندسان اصلی برای ادامه هستند. باید خوش‌بین باشیم که آخرین اسلاتی که تمام اعتبارسنج ها پردازش کرده‌اند همان اسلاتی است که توسط اکثریت تایید شده اما هنوزنهایی نشده است. با استفاده از این اسلات مهندسان اطمینان حاصل می‌کنند که هیچ معامله‌ای برگشت زده نمی‌شود.

سولانا همچنین نسخه v1.17.20 را منتشر کرد و از اعتبارسنج ها خواست تا با دستورالعمل گیت هاب ارائه شده، ارتقا دهند و راه‌اندازی مجدد انجام شود.

قطعی شبکه سولانا تاثیرش را روی صرافی‌های رمزارز گذاشته است. صرافی Upbit واریز و برداشت توکن‌های مبتنی بر سولانا مانند سولانا (SOL)، جی ام تی (GMT)، ریدیوم (RAY) و پروتکل اکسس (ACS) را به حالت تعلیق درآورده است.

این اولین بار نیست که شبکه سولانا با قطعی شبکه یا توقف در تولید بلوک روبرو شده است. این شبکه از زمان راه‌اندازی خود چندین بار دچار این اختلال شده است و این قطعی یازدهمین مورد در طول دو سال بود.

بلاکچین سولانا در مارس ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، با تمرکز بر ارائه راه‌حل های مقیاس‌پذیر برای یک اکوسیستم غیرمتمرکز که با اتریوم رقابت می‌کند؛ با زمان پردازش معاملات سریع‌تر و هزینه معاملات کمتر. این شبکه در طول بول ران در سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش نرخ پذیرش و قیمت توکن به شهرت رسید. اما مشکلات مربوط به شبکه همچنان ادامه داشته‌، با اینکه توسعه‌دهندگان مجبور شده‌اند شبکه را چندین بار مجدد راه‌اندازی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا