اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

چرا قیمت سولانا در حال افزایش است؟

در هفته اخیر سولانا روند صعودی قابل توجهی را تجربه است.

 

قیمت سولانا در هفته اخیر بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته و به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۳ یعنی به ۵۸ دلار رسیده است. این پیشرفت، بهترین عملکرد هفتگی سولانا از ژانویه ۲۰۲۳ است. عوامل متعددی، مانند روند صعودی کلی ناشی از هیاهوی پیرامون ETFهای بیتکوین در بازار ارزهای دیجیتال و افزایش ریسک‌پذیری در بین سرمایه‌گذاران، به این افزایش قیمت کمک کرده‌اند. 

افزایش اخیر قیمت سولانا (SOL) مصادف با فروش روزانه ۲۵۰ هزار تا ۷۵۰ هزار توکن SOL توسط صرافی FTX است که اخیراً با ورشکستگی مواجه شده بود. این اقدام اعتماد سرمایه‌گذاران به این رمزارز را بازگردانده است. دادگاه مسئول رسیدگی به پرونده FTX، فروش ۵۵/۷۵ میلیون توکن سولانا را در سپتامبر ۲۰۲۳ تایید کرده بود که باعث کاهش قیمت آن شد. با این حال، به دلیل مکانیزم توکن‌های قفل شده و محدودیت فروش هفتگی ۱۰۰ میلیون دلاری، ترس اولیه در خصوص این رمزارز به هیجان در بین سرمایه‌گذاران تبدیل شد. 

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل بلاکچین CoinShares، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های متمرکز بر سولانا در هفته منتهی به ۳ نوامبر شاهد جریان ورود ۱۰/۸ میلیون دلاری بود که نشان‌دهنده علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به توکن سولانا است. 

هیاهوی پیرامون ETFهای بیتکوین در بازار، که منجر به افزایش قیمت بیتکوین تا ۳۸ هزار دلار شد، یکی از دلایل اصلی افزایش کلی قیمت ارزهای دیجیتال است. با این حال، در ۳۰ روز گذشته سولانا در میان ارزهای دیجیتال بهترین عملکرد را داشته است.

نرخ شتاب سولانا در بازار معاملات فیوچرز

شاخص سود باز (OI) برای سولانا در بازار آتی در ۱۱ نوامبر به حدود ۷۷۲ میلیون دلار رسید و این بالاترین سطح این رقم از نوامبر ۲۰۲۱ است. این شاخص نشان‌دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران و به طور بالقوه نقدینگی بیشتر در بازارها است. 

در کنار این تحولات، افزایش سطح سود باز در سولانا با افزایش نرخ‌های تامین مالی (Funding rates) همزمان شد، که کارمزدی است که هر ۸ ساعت از یک طرف در بازار فیوچرز به طرف دیگر پرداخت می‌شود. نرخ تامین مالی از طرف سولانا در اوایل این هفته به ۰/۰۳۵٪ افزایش یافت. این نرخ تامین مالی نشان‌دهنده هزینه هفتگی ۰/۷۳۵% برای پوزیشن‌های خرید در بازار فیوچرز بوده و نشان‌دهنده یک روند صعودی قوی در بازار است.

ترکیب افزایش شاخص سود باز و نرخ‌های تامین مالی نشان دهنده علاقه بیشتر سرمایه‌گذاران برای پوزیشن‌های لانگ در بازار فیوچرز است. بنابراین، بسیاری از تریدرهای معاملات آتی انتظار دارند که رالی سولانا در روزهای آینده ادامه یابد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا