اخبار بین المللخبر فوری

هکر اویلر فایننس ۱۰۰ اتر به آدرس کیف پولی در کره شمالی انتقال می‌دهد

احتمال دخالت کره شمالی در جریان هک Euler Finance

در حالی که Chainalysis به دخالت کره شمالی در هک Euler Finance مشکوک بود، احتمال هدایت اشتباه از سوی هکرهای دیگر تقویت می‌شود.

از زمانی که اویلر فایننس قربانی بزرگترین هک مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سال ۲۰۲۳ شد، فعالان جامعه کریپتو برای ردیابی هکرهای این سرقت ۱۹۷ میلیون دلاری، در حال پیگیری این هک بوده‌اند. از مجموعه انتقالات انجام شده توسط هکرها، یک تراکنش ردیابی شده که طی آن ۱۰۰ اتر به آدرس کیف پولی که با کره شمالی ارتباط دارد ارسال شده است.

شرکت تحقیقاتی Chainalysis شناسایی کرده که ۱۰۰ اتر (ETH) از وجوه دزدیده شده اویلر فایننس به آدرسی منتقل شده است که در یک هک قدیمی مشخص شده که به کره شمالی مرتبط است.

این هکرها همچنین ۳۰۰۰ اتر را بدون مشخص کردن هدف خود از این کار، به حساب توسعه دهنده اویلر فایننس انتقال داده‌اند. با این حال، پس از آن در زمان نگارش این خبر هیچ انتقال دیگری صورت نگرفته است. 

هنوز مشخص نیست که آیا هکرها واقعاً در نظر دارند که پاداش ۲۰ میلیون دلاری اویلر فاینانس را بپذیرند یا خیر.

مدیرعامل مرکز تحقیقاتی اویلر فایننس، مایکل بنتلی، نارضایتی خود را از هک ۱۹۷ میلیون دلاری اعلام کرد و گفت که بررسی‌های بسیاری در طی دو سال انجام شده بود که امنیت سیستم را تضمین کرده بود.

طبق گزارش قبلی کوین تلگراف، شرکت‌های امنیتی بلاک چین، از جمله Halborn، Solidified، ZK Labs، Certora، Sherlock و Omnisica، حسابرسی قراردادهای هوشمند را در اویلر فایننس از ماه می ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۲ انجام دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا