اخبار بیت کوین

دارایی ETF بیتکوین اکنون نزدیک به ۴ میلیارد دلار است

درصد بالایی از حجم معاملات ETF بیتکوین به صندوق گری اسکیل GBTC تعلق دارد.

 

بر اساس داده‌های اولیه منتشرشده از سوی اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ، ۹ ETF جدید بیتکوین نزدیک به ۴ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت خود جمع‌آوری کرده‌اند و ETFهای فیدلیتی و بلک راک در جایگاه برتر قرار دارند.

پس از شش روز معامله، اکنون ۹۵ هزار بیتکوین در اختیار ۹ ETF بیتکوین مورد تایید قرار دارد و ارزش دارایی‌های تحت مدیریت آنها را به نزدیک به ۴ میلیارد دلار می‌رساند.

براساس داده‌های منتشر شده، جریان ورودی سرمایه به ۹ ETF جدید از خروجی‌های صندوق گری اسکیل (GBTC) پیشی گرفته است، که شاهد کاهش ارزش دارایی‌های تحت مدیریت آن به میزان ۲/۸ میلیارد دلار در طول دوره شش روزه بوده است.

از ۹ ETF، دو ETF کمی عقب افتاده‌اند: فیدلیتی (FBTC) و بلک راک (IBIT) که هر کدام بیش از ۱/۲ میلیارد دلار ورودی در طول شش روز معاملات داشته‌اند. در حالی که معاملات ETF فیدلیتی اندکی افزایش یافته است، در حال حاضر دارایی‌های تحت مدیریت بلک راک به میزان ۱/۴ میلیارد دلار است، در مقایسه با نزدیک به ۱/۳ میلیارد دلار دارایی فیدلیتی.

با این حال، ETF اینویسکو (BTCO) در جایگاه سوم رشد ثابتی داشته است. جمعه بهترین روز برای سرمایه‌گذاری بود و بیش از ۶۳ میلیون دلار جذب کرد، اگرچه کل دارایی‌های تحت مدیریت آن هنوز از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور نکرده است. ون اِک (HODL) همچنین بهترین روز خود را برای جریان ورودی داشت و کل دارایی‌های این صندوق بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ثبت شده است.

چارت حجم معاملات ETF اسپات بیتکوین
چارت حجم معاملات ETF اسپات بیتکوین – منبع: TheBlock

بر اساس داده‌های وب‌سایت The Block، جمعه سومین حجم معاملاتی در میان ETF‌های بیت‌کوین اسپات تاکنون بوده است، که درصد بالایی از این حجم به صندوق گری اسکیل GBTC تعلق می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا