اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

رکود سهام استخراج بیتکوین و نگرانی سرمایه‌گذاران از کاهش قیمت

سرمایه‌گذاران از اتفاقات بعد از هاوینگ بیتکوین می‌ترسند

 

در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران در مورد سودآوری استخراج بیت کوین بعد از هاوینگ بیتکوین و کاهش پاداش ارزهای دیجیتال به شدت نگران هستند. این نگرانی سرمایه‌گذاران باعث شد که رکود قابل توجهی در سهام مربوط به استخراج بیت کوین رخ بدهد.

با این حال، تحلیلگر صنعت Mitchell Askew اینگونه استدلال می‌‎کند که این نگرانی‌ها ممکن است تا حد زیادی بی‌اساس باشند. Mitchell Askew معتقد است که کاهش قیمت سهام بیت کوین ناشی از نگرانی در مورد سودآوری این ارز دیجیتال بعد از هاوینگ بیت کوین است. 

این نگرانی‌ها زمانی تشدید شد که قیمت بیت کوین اخیراً ۷/۵ درصد کاهش داشت. Mitchell Askew معتقد است که رویداد هاوینگ آتی احتمالاً به عنوان یک کاتالیزور مثبت برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین عمومی و بازار خصوصی ASIC عمل خواهد کرد که نشان‌دهنده بازگشت احتمالی سهام ماینینگ در مدت کوتاهی پس از هاوینگ بیت کوین است.

تغییر قیمت سهام CleanSpark در ماه گذشته
تغییر قیمت سهام CleanSpark در ماه گذشته – منبع: Google Finance

عوامل اصلی و تاثیرگذار استخراج بیت کوین در بازار، مانند ماراتون دیجیتال و پلتفرم ریوت کاهش قابل توجهی در قیمت سهام بیت کوین خود داشتند. این دو شرکت در حال حاضر، به ترتیب تقریباً ۵۳ و ۵۴ درصد از اوج قیمت خود در فوریه تا به امروز کاهش را تجربه کردند.

سهام CleanSpark با نماد CLSK، در ۲۵ مارس به اوج قیمت سه ساله ۲۳/۴۰ دلار رسید. هرچند از آن زمان، سهام بیت کوین این شرکت کاهش ۳۸/۲ درصدی داشت و به ۱۴/۴۸ دلار رسید. علاوه بر این، استخراج‌کنندگان غیرآمریکایی مانند Bitdeer Technologies و Iris Energy نیز شاهد افت قابل‌توجهی در قیمت سهام خود بودند که سهام آن‌ها به ترتیب ۴۰/۸ و ۴۷/۶ درصد نسبت به اواسط فوریه تا به امروز کاهش یافته‌اند.

این نوسانات بازار همسو با هاوینگ بیت کوین است که به احتمال زیاد در تاریخ ۲۰ آوریل اتفاق می‌افتد. در این هاوینگ شاهد نصف شدن پاداش ماینرهای بیت کوین هستیم و پاداش استخراج به ۳/۱۲۵ دلار می‌رسد. برخی پیش‌بینی می‌کنند که احتمالاً بعد از هاوینگ بیت کوین قیمت تا ۲۰۰ هزار دلار نیز رشد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا