اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

تحلیل بیتکوین: افزایش احتمالی قیمت بیتکوین تا ۷۳ هزار دلار

بیتکوین پس از افت شدید قیمت تا ۵۶ هزار دلار که منجر به سقوط آلتکوین ها شد، به بازیابی خود ادامه می‌دهد.

 

در حال حاضر، بیت کوین در مرز ۶۵ هزار دلار با مقاومت مواجه شده است و فعالان بازار پیشنهاد می‌کنند که شکستن این سطح، می‌تواند این دارایی دیجیتال را به بالای ۷۰ هزار دلار برساند.

در این زمینه، RLinda، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، دیدگاه خود را در پستی در TradingView به اشتراک گذاشت و بر اهمیت نظارت بر قیمت هدف ۶۴۵۰۰ دلار تأکید کرد.

بر اساس این تحلیل، اگر بیتکوین از این مرز عبور کند و قیمت خود را بالاتر از این آستانه تثبیت کند، می‌تواند راه را برای حرکت صعودی بیشتر هموار کند و به طور احتمالی، قیمت را به سمت ۷۳ هزار دلار سوق دهد.

چارت تحلیل قیمت بیتکوین
چارت تحلیل قیمت بیتکوین – منبع: TradingView/RLinda

او تأکید کرد که شکست و تثبیت بالای مرز ۶۴۵۰۰ دلار می‌تواند نشان‌دهنده تغییر در احساسات بازار باشد و از موضع خنثی یا نزولی به یک موضع صعودی تبدیل شود. این تغییر در پویایی بازار می‌تواند سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کند و به صعود بیتکوین دامن بزند. کارشناس دیگری در این باره گفت:

«همه نگاه‌ها به ۶۴۵۰۰ دوخته شده. پیشرفت و تثبیت قیمت بالاتر از این سطح دلیلی برای رشد بیشتر به ۷۳ هزار دلار خواهد بود. شکست و تثبیت قیمت بالای این منطقه (۶۴۵۰۰ دلار) ممکن است باعث رشد بیشتر بیتکوین شود.»

این کارشناس یک مرحله ادغام را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر مشاهده کرد که نشان می‌دهد بیتکوین تا ۱۴ درصد می‌تواند رشد کند و یک منطقه مهم را آزمایش می‌کند. این موضوع نشان‌دهنده سطحی از اطمینان در مسیر فعلی بیتکوین است.

مناطق پرریسک بیتکوین که باید زیر نظر داشت

با این حال، مهم است توجه داشته باشید که این کارشناس بازار خاطرنشان کرد که بیتکوین هنوز بطور کامل از این منطقه خطر خارج نشده و یک منطقه احتمالی حدود ۵۸۹۰۰ دلار را شناسایی کرد.

در میان پیش‌بینی‌های پیرامون مسیر قیمت بیتکوین، این ارز دیجیتال با شروع کندی در ماه می مواجه شد و به نظر می‌رسد خرس‌ها نسبت به گاوها در جایگاه بهتری هستند. این موضوع منجر به کاهش قیمت بیتکوین به ۵۶۰۰۰ دلار شد که پایین‌ترین قیمت آن در حدود دو ماه گذشته بود.

افزایش نوسانات پس از تصمیم فدرال رزرو برای حفظ نرخ بهره ظاهر شد. بیتکوین به دنبال انتشار داده‌های اشتغال در ایالات متحده، انعطاف‌پذیری نشان داد. این تحول احتمالاً فدرال رزرو را تحت فشار قرار خواهد داد تا کاهش نرخ بهره را بررسی کند.

علاوه بر این، بنظر می‌رسد فعالیت در حوزه صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بر بیتکوین تأثیر بگذارد. به ویژه این جریان، قابل توجه اولین جریان‌های ورودی برای GBTC در نزدیک به سه ماه گذشته بود که نشان‌دهنده اعتماد مجدد سرمایه‌گذاران بود.

تحلیل قیمت بیتکوین

در زمان انتشار، بیتکوین با قیمت ۶۳۷۷۹ دلار معامله می‌شد که در بازه زمانی یک روزه نزدیک به ۱ درصد سود داشت. در بازه زمانی هفتگی، بیتکوین حدود ۰/۲۶ درصد افزایش داشته است.

چارت قیمت هفت روزه بیتکوین
چارت قیمت هفت روزه بیتکوین – منبع: Finbold

علاوه بر این، شاخص‌های تکنیکال بیتکوین که عمدتاً صعودی هستند، منعکس‌کننده حرکت فعلی بازار هستند. خلاصه‌ای از معیارهای یک روزه بازیابی شده از TradingView نشان می‌دهد که رتبه ۱۱ در خرید دارد، در حالی که میانگین‌های متحرک نیز احساسات «خرید» را روی عدد ۱۰ نشان می‌دهد.

تحلیل تکنیکال بیتکوین
تحلیل تکنیکال بیتکوین – منبع: TradingView

به طور خلاصه، همه نگاه‌ها به گاوهای بیتکوین است تا این ارز دیجیتال را بالاتر از مرز ۶۳ هزار دلار حفظ کنند و آن را به سمت آستانه ۶۵۰۰۰ دلار سوق دهند. دستیابی به این نقطه عطف، این دارایی مهم را در موقعیت مطلوبی برای احیای مجدد احتمالی تا مرز ۷۰ هزار دلار قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا