اخبار بیت کویناخبار صرافی ها

راه‌اندازی اولین ETF بیتکوین اسپات اروپا در صرافی یورونکست آمستردام

اروپا در راه‌اندازی صندوق ETF اسپات بیتکوین از آمریکا پیشی گرفت.

 

ژاکوبی برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ تاییدیه صندوق قابل معامله (ETF) بیتکوین را دریافت کرد و قصد داشت آن را در سال ۲۰۲۲ فهرست کند. با این حال، این شرکت تصمیم گرفت برنامه‌های خود را به دلیل شرایط نامناسب بازار دارایی‌های دیجیتال به تعویق بیندازد.

صندوق قابل معامله بیتکوین Jacobi FT Wilshere توسط کمیسیون خدمات مالی گرنزی (GFSC) تنظیم می‌شود و تحت عنوان BCOIN معامله می‌شود.

آغاز فعالیت صندوق قابل معامله بیتکوین Jacobi FT Wilshere
آغاز فعالیت صندوق قابل معامله بیتکوین Jacobi FT Wilshere – منبع: Euronext Amsterdam

فهرست شدن BCOIN به این معنی است که اروپا زودتر از آمریکا معاملات نقدی ETF بیتکوین را به جریان می‌اندازد، علیرغم اینکه در چند سال گذشته درخواست‌های زیادی در اختیار کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار گرفته است.

مدیریت دارایی ژاکوبی مستقر در لندن، اولین صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین اروپا را تقریباً دو سال پس از اولین تأیید در صرافی یورونکست آمستردام فهرست کرده است.

ژاکوبی روز سه شنبه اعلام کرد که حضانت این صندوق توسط Fidelity Digital Assets تامین می‌شود و شرکت تجاری Flow Traders به عنوان بازارساز فعالیت می‌کند.

شرکت ژاکوبی که قصد داشت در سال ۲۰۲۲ صندوق قابل معامله بیتکوین را راه‌اندازی کند، تصمیم گرفت به دلیل شرایط نامناسب بازار دارایی‌های دیجیتال از جمله فروپاشی اکوسیستم ترا و ورشکستگی ارزهای دیجیتال، از برنامه‌های خود عقب‌نشینی کند. 

اسکناس‌های مبادله‌ای (ETN) که اغلب با اصطلاح (ETP) به آن اشاره می‌شود، در اروپا رایج است. با این حال پیشنهاد ژاکوبی ETF است.

سهامداران این صندوق مالک بخشی از سهام اساسی محصول هستند، در حالی که سرمایه‌گذاران ETN صاحب اوراق بدهی می‌شوند. ژاکوبی اعلام کرده است که صندوق ETF بیتکوین این شرکت برخلاف ETNها نمی‌تواند از مشتقات استفاده کند.

BCOIN برای دسترسی به داده‌های میانگین قیمت هم‌زمان بیتکوین از صرافی‌های ارزهای دیجیتال بخصوصی استفاده می‌کند. ETF اسپات به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که بدون داشتن مالکیت یا نگهبانی مستقیم دارایی پایه، در معرض بازار بیتکوین قرار بگیرند.

راه‌اندازی صندوق قابل معامله بیتکوین نقطه عطفی برای اروپا است، در حالی که تنظیم‌کننده‌ها در آمریکا هنوز تأیید تعدادی از برنامه‌های مشابه بیتکوین ETF را از مدیران دارایی‌های اصلی، از جمله BlackRock و Fidelity دریافت نکرده‌اند.

طی بیانیه‌ای که از مارتین بدنال، مدیرعامل شرکت ژاکوبی، منتشر شد، نگرش مترقی قاره اروپا نسبت به محصولات سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال را به عنوان یک کاتالیزور بالقوه برای پذیرش بیشتر برجسته کرد:

«اروپا پیش از ایالات متحده در فعال کردن سرمایه‌گذاری بیتکوین برای سرمایه‌گذاران نهادی که خواهان دسترسی ایمن و مطمئن به مزایای دارایی‌های دیجیتال با استفاده از ساختارهای آشنا و تنظیم شده مانند ETF هستند، در حال پیش‌روی است.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا