اخبار NFT

چالش‌های پیش‌روی بازار NFT

بازار NFT دوباره فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

 

علیرغم کاهش ارزش بازار NFT، برخی از موسسات بزرگ همچنان به سرمایه‌گذاری سنگین در NFT دامه می‌دهند. طی دو سال گذشته، بازار ارزهای دیجیتال نشان داده است که سرمایه‌گذاری در بازار NFT علیرغم آسیب قابل توجهی که دیده، پر از چالش است.

چالش‌های موجود در بازار NFT

بازار NFT که شاهد یک حرکت صعودی باورنکردنی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ با حجم معاملات ماهانه تقریباً ۳ میلیارد دلاری ثبت شده در آگوست ۲۰۲۱ بود، تحول شدید و منفی را تجربه کرده است. داده‌های اخیر به دست آمده از The Block نشان می‌دهد که حجم تراکنش هفتگی در جولای ۲۰۲۳ تقریباً ۸۰ میلیون دلار بوده است. این رقم تنها ۳ درصد از اوج ارزش بازار در آگوست ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

یک مطالعه اخیر توسط شرکت تحلیل ارزهای دیجیتال dappGambl، که بیش از ۷۳ هزار مجموعه NFT را تحلیل کرد، نشان داد که ۹۵٪ از این مجموعه‌ها ارزش بازار اتریوم (ETH) صفر دارند. این شرکت نوشت: «پس از بررسی این ارقام، تخمین می‌زنیم که این ۹۵ درصد شامل بیش از ۲۳ میلیون نفر می‌شود که سرمایه‌گذاری آنها اکنون عملاً ارزش خود را از دست داده است.»

یکی از مهم‌ترین نتایج این مطالعه این بود که ۷۹ درصد از کل مجموعه‌های NFT فروخته نشده باقی ماندند و عرضه مازاد در بازار ایجاد شد. علیرغم این عرضه بیش از حد که منجر به بازار خرید شد، نتوانست شور و شوق را در میان مجموعه‌داران و سرمایه‌گذاران برانگیزد.

پیش‌بینی بازار NFTها

علیرغم چالش‌هایی که بازار NFT با آن روبرو است، برخی کارشناسان معتقدند که هنوز روزنه‌ای از امید وجود دارد. روز جمعه، Krypto Kaleo، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال ابراز امیدواری کرد که بازار NFT به دوره فعالیت خود نزدیک می‌شود.

هم‌زمان با روندهای قبلی ارزهای دیجیتال، او پیش‌بینی کرد که سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شبیه یک «رالی آزمایشی» مشابه بازار آلت‌کوین‌ها در دوران جنون ICO در سال ۲۰۱۷ هستند. دیدگاه این تحلیلگر نشان می‌دهد که پس از یک دوره تجمیع و کالیبراسیون مجدد، بازار NFT می‌تواند شاهد احیای مجدد در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ باشد.

با این حال، در محیطی که علاقه به NFTها کاهش یافته است، به نظر می‌رسد که بازیگران نهادی که به دلیل تمایل خود به سرمایه‌گذاری محتاطانه شناخته شده‌اند، به سرمایه‌گذاری در بخش NFT ادامه می‌دهند. این هفته، شرکت‌هایی مانند پی پال، SONY، فرمول یک، Fidelity Investments و غول الکترونیک ژاپنی فوجیتسو چهار درخواست ثبت اختراع مربوط به NFTs، راه‌حل‌های لایه 2 (L2) و فناوری متاورس را ثبت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا