اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

چرا تریدرهای بیت کوین سطح حمایت ۳۰ هزار دلاری را حفظ کرده‌اند؟

بررسی ۳ عاملی که بر قیمت بیت کوین و احساسات سرمایه‌گذاران و تریدرهای بیت کوین تأثیر می‌گذارد

 

با اینکه حضور بیت کوین در نزدیکی سطح حمایت ۳۰ هزار دلاری می‌تواند نشانه ضعف این رمزارز باشد، اما داده‌های متعدد این واقعیت را نشان می‌دهد که خرس‌ها در وضعیت ضعیفی قرار دارند و تریدرهای بیت کوین موفق عمل کرده‌اند.

قیمت بیت کوین در این هفته به سوددهی رسید، اما داده‌های متعدد نشان می‌دهد که قیمت ۳۰ هزار دلار باید به عنوان سطح حمایت در آینده حفظ شود.

بیت کوین برای ۱۵ روز منتهی به ۷ ژوئیه در محدوده ۴/۳ درصد باقی ماند. علیرغم نزدیکی محدوده ۲۹,۸۹۵ دلار به ۳۱,۱۶۵ دلار، احساسات سرمایه‌گذاران به میزان قابل توجهی تحت تأثیر تلاش ناموفق برای عبور از قیمت ۳۱,۴۰۰ دلار در ۶ جولای قرار گرفت.

تمایل تریدرها به واکنش بیش از حد به حرکت‌های کوتاه‌مدت قیمت به جای افزایش ۸۲ درصدی سالانه بیت کوین می‌تواند بخشی از دلیل اصلاح قیمت کوتاه‌مدت باشد. همین منطق در مورد رویدادهای مربوط به سایر ارزهای دیجیتالی نیز صدق می‌کند.

بدیهیست که سؤالاتی برای سرمایه‌گذاران مطرح می‌شود، از جمله اینکه آیا افزایش قیمت اخیر صرفاً ناشی از درخواست‌ها برای راه‌اندازی صندوق معامله شده در بورس بیت کوین (ETF) بوده یا نه.

سایر تحولات مؤثر در این صنعت شامل پاتریک هیلمن، مدیر ارشد استراتژی بایننس و سایر مدیران ارشد است که بنا به گزارش‌ها، در تاریخ ۶ ژوئیه و به دلیل پاسخ مدیرعامل بایننس، چنگ‌پنگ ژائو، به تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده، این صرافی را ترک کردند. در ۲۹ ژوئن، این صرافی ارز دیجیتال به کاربرانش اطلاع داد که درگاه پرداخت بانکی یورو آن تا سپتامبر خدمات خود را متوقف می‌کند و سپرده ها و برداشت‌ها از طریق انتقال بانکی SEPA نیز متوقف خواهد شد.

در همین حال، منحنی بازدهی نرخ بهره در سوم ژوئیه به پایین‌ترین حد وارونگی خود از سال ۱۹۸۱ رسید که نشان‌دهنده بازدهی ۴/۹۴ درصدی دو ساله در مقایسه با معاملات اوراق ۱۰ ساله ۳/۸۶ درصدی است، که خلاف آن چیزی است که از اوراق قرضه بلندمدت انتظار می‌رود. 

تمام این رویدادها احتمالاً بر قیمت بیت کوین و احساسات سرمایه‌گذاران و تریدرهای بیت کوین تأثیر می‌گذارد. از این رو در ادامه بیشتر به این موضوعات تأثیرگذار در سطح حمایت بیت کوین پرداخته‌ایم.

قدرت‌نمایی تریدرهای بیت کوین در بازارهای مارجین، آپشن و فیوچرز

سطح حمایت بیت کوین
نسبت وام‌دهی مارجین استیبل کوین OKX به بیت کوین – منبع: OKX

شاخص مارجین وام‌دهی در صرافی OKX بر اساس نسبت استیبل کوین به بیت کوین به طور پیوسته از ۲۰ برابر در بازه زمانی طولانی‌مدت در اول ژوئیه به نسبت فعلی ۲۹ برابر در ۷ ژوئیه افزایش یافته است که نشان‌دهنده افزایش اعتماد تریدرهایی است که از وام در معاملات مارجین استفاده می‌کنند. با این حال، این شاخص در محدوده خنثی به متمایل به صعودی و پایین‌تر از آستانه ۳۰ برابری باقی می‌ماند که با احساس خوش‌بینی افراطی همراه است.

در صورت اصلاح ناگهانی قیمت بیت‌کوین، این شاخص هیچ نشانه‌ای از استرس در بازارهای مارجین نشان نمی‌دهد.

تریدرهای بیت کوین برنامه‌ای برای خرید حفاظتی یا افزایش فروش دارایی خود ندارند

تریدرها می‌توانند احساسات بازار را با اندازه‌گیری اینکه آیا میزان فعالیت بازار بیشتر از طریق گزینه‌های خرید انجام می‌شود یا فروش، ارزیابی کنند. نسبت فروش به خرید عدد ۰/۷۰ را نشان می‌دهد که با افزایش میزان خرید، سود گزینه‌های فروش کاهش می‌یابد و نشان‌دهنده روند صعودی بازار است. در مقابل، عدد ۱/۴۰ این شاخص به نفع گزینه‌های فروش است که می‌تواند نزولی تلقی شود.

سطح حمایت بیت کوین
نسبت حجم فروش به خرید در معاملات آپشن بیت کوین – منبع: Laevitas

نسبت فروش به خرید برای معاملات آپشن بیت کوین در سه روز گذشته زیر سطح ۱ باقی مانده است که نشان‌دهنده ترجیح بیشتر برای گزینه‌های خرید است و در منطقه خنثی متمایل به صعودی قرار دارد. نکته مهم در اینجا این است که علیرغم اینکه قیمت بیت کوین برای مدت کوتاهی در قیمت ۲۹۷۵۰ دلار در ۷ جولای اصلاح شد، تقاضا برای فروش افزایش قابل توجهی نداشت.

در نظر داشته باشید که نسبت خالص خرید به فروش تریدرهای برتر بازار، عوامل خارجی را که ممکن است صرفاً بر بازارهای آپشن معامله تأثیر گذاشته باشد، درنظر نمی‌گیرد. 

سطح حمایت بیت کوین
نسبت خرید به فروش تریدرهای برتر صرافی‌ها – منبع: CoinGlass

نسبت خرید به فروش برای تریدرهای برتر صرافی OKX از ۰/۵۲ در ۳ ژوئیه به ۱/۶۸ در ۷ ژوئیه افزایش یافت که نشان‌دهنده تقاضای بالا برای موقعیت های خرید اهرمی علیرغم شکست بیت کوین از قیمت ۳۱ هزار دلار است. در بایننس، این شاخص از ۱/۵۲ در ۳ ژوئیه به ۱/۳۹ در ۷ ژوئیه کاهش یافت و بالاتر از میانگین ۱/۳۳ خود در ۳۰ روز گذشته باقی ماند که نشان‌دهنده یک وضعیت خنثی است.

دوران سخت خرس‌ها با توجه به انتظارات بازار از تایید ETF بیت کوین 

ناتالی برونل، روزنامه‌نگار تلویزیونی برنده جوایز، مجری پادکست و مربی، با کوین تلگراف در مورد اینکه چگونه رمزارز اکنون به عنوان یک طبقه دارایی توسط سرمایه‌گذاران نهادی جدی‌تر گرفته می‌شود، صحبت کرد. 

لری فینک، مدیرعامل بلک راک، در سخنرانی در Fox Business در ۵ ژوئیه، اظهار کرد که نقش بیت کوین تا حد زیادی دیجیتالی کردم طلا است و به قانون‌گذاران ایالات متحده پیشنهاد کرد که چگونه یک ETF اسپات بیت کوین می تواند امور مالی را دموکراتیزه کند. فینک پیشنهاد کرد که سرمایه‌گذاران می‌توانند برای محافظت در برابر تورم یا کاهش ارزش برخی ارزها به بیت کوین روی آورند.

در نتیجه، برای کسانی که می‌پرسند آیا بیت‌کوین پس از افزایش جو پیرامون ETF آماده اصلاح است یا خیر، باور تریدرها به روند صعودی و عدم خوش‌بینی بیش از حدی که در معاملات مارجین بیت‌کوین مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد که جای نگرانی نیست.

معاملات آپشن و فیوچرز بیت‌کوین نشان می‌دهند که به دلیل نگرانی‌های نظارتی و رکود قیمت، دوران چالش برانگیزی در انتظار خرس‌های بیت‌کوین و کسانی است که انتظار اصلاح شدید قیمت را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا