اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

آیا بیتکوین در روزهای آتی به اوج قیمت خود می‌رسد؟

شاخص‌ها و متریک‌های بازار احتمال افزایش قیمت بیتکوین را نشان می‌دهند.

 

آخرین تحلیل‌های CryptoCon حاکی از آن است که بیتکوین ممکن است در نوامبر ۲۰۲۴، چند ماه پس از چهارمین هاوینگ خود، صعود چشمگیری را رقم بزند.

  • بیت کوین دوباره به زیر ۲۶ هزار دلار سقوط کرد.
  • شاخص‌ها و متریک‌های بازار احتمال افزایش قیمت بیت کوین را نشان می‌دهند.

با سقوط قیمت بیتکوین به زیر ۲۶ هزار دلار در زمان انتشار این خبر، واضح است که این رمزارز تحت تأثیر رفتار خرس‌ها در بازار است. علاوه بر این، توییت Glassnode Alerts اشاره کرد که عرضه بیت کوین با ضرر همراه بود و این عرضه به بالاترین سطح ۷ ماهه، یعنی ۷,۶۷۰,۰۰۴/۹۷۷ بیتکوین در ۸ سپتامبر رسیده است.

با توجه به روند فعلی این رمزارز، ممکن است اوضاع قیمت بیت کوین در روزهای آینده نوسانات بیش‌تری را تجربه کند.

آیا بیتکوین چرخه ۴ ساله خود را تکرار می‌کند؟

حساب X (توییتر سابق) CryptoCon در تاریخ ۷ سپتامبر یک پست مهم منتشر کرد. این پست در مورد شاخص چرخه زمانی (Time Cycles indicator) بیت کوین در ۲۸ نوامبر بود. نکته قابل توجه این است که استفاده از چرخه‌های زمانی ۴ ساله در مقابل نظریه CryptoCon باعث شد که رفتار دقیق بیت کوین از زمان پیدایش به طور کامل مشخص شود. طبق داده‌ها قیمت بیتکوین می‌تواند به زودی وارد فاز «چرخه آرامش» شود.

با توجه به چرخه‌های زمانی ۲۸ نوامبر، فاز فعلی بیتکوین در جایی قرار دارد که طولانی‌ترین زمان را تا پایین منحنی سپری می‌کند. اگر طبق تحلیل پیش برویم، بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۲ وارد بازار صعودی بعدی خود می‌شود.

این قضیه با هاوینگ آتی مطابقت می‌کند زیرا هاوینگ‌ها از نظر تاریخی همیشه چند ماه بعد از حرکات صعودی گاوها اتفاق می‌افتد.

با این حال از آنجایی که ما در آستانه ورود به فاز «چرخه آرامش» هستیم، می‌توان انتظار داشت که پادشاه کریپتو، یعنی بیتکوین، صعودهای جزئی را به چشم ببیند. نگاهی به متریک‌های بیت کوین نوری در تاریکی است و مشخص می‌کند که آیا این اتفاق در کوتاه‌مدت رخ می‌دهد یا خیر.

گاوهای بیت کوین ممکن است به زودی دست به کار شوند!

در زمان نگارش این خبر بیتکوین با ارزش بازار بیش از ۵۰۳ میلیارد دلار و قیمت  دلار۲۵,۸۴۰/۷۹ معامله می‌شود. داده‌های CryptoQuant نشان داد که بیش‌تر معیارها و متریک‌ها صعودی هستند و همین موضوع می‌تواند به زودی باعث افزایش قیمت شود.

از طرفی داده‌های خالص بیت کوین در صرافی‌ها در مقایسه با میانگین ۷ روز گذشته پایین بود و این موضوع نشان می‌دهد که این شاه ارز تحت فشار فروش نبوده است.

aSORP بیتکوین سبز بود که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران برای فروش با ضرر مواجه شدند. معمولا این موضوع حاکی از پایین بودن بازار نزولی است. علاوه بر این، شاخص سود و زیان خالص تحقق نیافته (NUPL) نشان‌دهنده این است که بازار در مرحله ترس قرار دارد و این یک سیگنال صعودی دیگر را نشان می‌دهد.

شاخص aSORP قیمت بیتکوین
شاخص aSORP قیمت بیتکوین – منبع: CryptoQuant

چند شاخص بازار نیز از خریداران حمایت کرد. به عنوان مثال شاخص مکدی (MACD) یک لبه صعودی در بازار را نشان داد. از طرفی شاخص جریان پول بیت کوین (MFI) نیز نشان‌دهنده صعود بود و در زمان انتشار خبر بالاتر از علامت خنثی قرار گرفت و شانس حرکت صعودی را افزایش داد.

با این حال اندیکاتور CME (میزان حجم جریان پول با کاهش نسبی) سیگنال‌های نگران کننده‌ای داد.

چارت مقایسه شاخص‌های MACD و MFI و CME قیمت بیتکوین
چارت مقایسه شاخص‌های MACD و MFI و CME قیمت بیتکوین – منبع: TradingView

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا