اخبار صرافی ها

۵۰ سال زندان و ۱۱ میلیارد دلار جریمه برای بنیانگذار FTX

دادستانان معتقدند که سم بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، باید به ۴۰ تا ۵۰ سال زندان و ۱۱ میلیارد دلار جریمه محکوم شود.

 

وزارت دادگستری ایالات متحده به دنبال محکومیت سم بنکمن-فرید، بنیانگذار صرافی FTX در سال گذشته، مجازات سنگین جدیدی را وضع کرده است. در حال حاضر دادستان‌ها روی ۴۰ تا ۵۰ سال زندان و ۱۱ میلیارد دلار جریمه به همراه مصادره دارایی‌ها پافشاری می‌کنند. 

این جریمه‌های سنگین درست زمانی وضع شد که بنکمن-فرید در هفت اتهام کلاهبرداری و توطئه مرتبط با پرونده سقوط صرافی FTX در اواخر سال ۲۰۲۲ مجرم شناخته شد. به گفته دادستان ایالات متحده، Damian Williams، شدت جنایات بنکمن-فرید مستلزم مجازاتی است که با شدت فوقذالعاده آن‌ها مطابقت داشته باشد. دادستانی تاکید کرد که اقدامات متهم که شامل سرقت میلیاردها دلار از FTX از طریق شرکت تجاری Alameda Research است، بی‌توجهی آشکار به قانون را نشان می‌دهد. 

ویلیامز آسیب مالی و عاطفی قابل توجه ناشی از اقدامات بنکمن-فرید را برجسته کرد و به ده‌ها هزار قربانی اشاره داشت. در حالی که براساس دستورالعمل‌های فدرال از نظر فنی بیش از ۱۰۰ سال حبس ابد باید درنظر گرفته شود، این مجازات جدید با توجه به ماهیت و شدت جرم تنظیم شده است. در نهایت، دادستان‌ها استدلال می‌کنند که با توجه به خسارات عظیمی که قربانیان متحمل شده‌اند، مجازات ۴۰ تا ۵۰ سال یا بیشتر ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا