اخبار بین المللاخبار صرافی ها

دعوای توییتری رئیس سابق FTX آمریکا با سم بنکمن فرید

برت هریسون (Brett Harrison) رئیس‌ سابق FTX ایالات متحده در یک رشته توییت طولانی سم بنکمن فرید را تهدید به اخراج کرد و عنوان کرد که درصورتی که به موضع خود نسبت به مدیرعامل سابق FTX ادامه دهد، اعتبارش را خدشه‌دار می‌کند.

برت هریسون، رئیس سابق FTX ایالات متحده، سام بنکمن فرید را به دلیل بازی‌دادن و تهدید همکارانی که راه‌حل‌هایی را برای سازماندهی مجدد ساختار مدیریت FTX US ارائه کردند، مورد انتقاد قرار داد.

هریسون تجربیات خود با سم بنکمن فرید و FTX US را در چهاردهم دسامبر به اشتراک گذاشت و توضیح داد که چگونه سم در مارس ۲۰۲۱ پس از چند سال همکاری در شرکت تجاری جین استریت (Jane Street) مستقر در نیویورک، «به طور تصادفی از طریق یک پیام» استخدام شد. او گفت: «اما شش ماه پس از استخدام دائمی من در FTX US مشکلات بین ما شروع شد.»

هریسون علیرغم اینکه بانکمن-فرید را در ابتدا فردی حساس و کنجکاو می‌دید، بیان کرد که وقتی مشکلات ظاهر شدند، متوجه «بی‌ثباتی و ناسازگاری» بنکمن فرید شد، به ویژه زمانی که هریسون به FTX US پیشنهاد داد تا شعبه‌های مجزایی برای هریک از تیم‌های اجرایی، توسعه‌دهنده و حقوقی خود تأسیس کند.

هریسون اضافه کرد: «مطمئن نبودم که چه چیزی باعث تغییر چشمگیر رفتار غیرمعقول بنکمن فرید شده است، اگرچه شک کردم که ممکن است مسائل مربوط به سلامت روان او عامل تأثیرگذار بوده باشد.»

بخشی از این رفتار غیرمنطقی که هریسون توصیف می‌کند، شامل کنترل‌کردن و به هم ریختن آگاهانه روان دیگران در جهت تحقیر آنها بود که بنکمن فرید علیه هریسون و سایر همکارانش استفاده کرد که در تلاش برای جمع‌وجور کردن اوضاع نابسامان شرکت FTX US بودند.

هریسون آخرین تلاش خود را برای رفع مشکلات سازمان FTX US با بنکمن فرید به یاد آورد و ادعا کرد که او تهدید کرده بود که اگر رسماً از او عذرخواهی نشود، اعتبار حرفه‌ای من را از بین می‌برد». هریسون گفت که این اتفاق او را برای ترک شرکت «مصمم» کرد.

در مورد اتهامات کلاهبرداری که اکنون علیه بنکمن فرید و سایر کارکنان FTX مطرح شده است، هریسون گفت که او به‌خاطر سوء‌استفاده شرکت از میلیاردها دلار سرمایه مشتری اغفال شده بود. هریسون گفت: «هرگز فکرش را نمیکردم که زیربنای این اتفاقات و مسائل یک کلاهبرداری چند میلیاردی در کار است–که البته در بسیاری از شرکت‌های اسم‌ورسم‌دار حرفه خود دیده بودم و باور داشتم که آسیبی به موفقیت تجاری آن کسب‌وکارها نمی‌زند. اگر حتی یکی از ما مشکوک شده بود که چه اتفاقی در جریان است، بلافاصله این موضوع را گزارش می‌کردیم.»

برای بنکمن فرید پس از اعطای ضمانت‌نامه ۲۵۰ میلیون دلاری و در اتهام خود، در هر هشت اتهام جنایی که در سوم ژانویه علیه او مطرح شده بود، قرار وثیقه صادر شد. هریسون در ۲۷ام سپتامبر–حدود پنج هفته قبل از سقوط فاجعه‌بار FTX–از سمت ریاست FTX کناره‌گیری کرد و اظهار کرد که مسیر کاری‌اش را به سمت مشاوره تغییر داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا