اخبار بین المللاخبار صرافی ها

مدیر اجرایی فراری بایننس در کنیا دستگیر و به نیجریه دیپورت شد

به گفته منابع دولتی و به نقل از رسانه‌های محلی، Nadeem Anjarwalla ممکن است ظرف یک هفته به نیجریه مسترد شود.

 

به گفته منابع ناشناس دولتی نیجریه و به نقل از نشریه محلی Punch، مدیر منطقه‌ای صرافی بایننس، ندیم انجروالا، در کنیا دستگیر شده است و این هفته به نیجریه تحویل داده خواهد شد.

کمیسیون جرایم اقتصادی و مالی نیجریه (EFCC)، پلیس جنایی بین‌المللی، نیروی پلیس نیجریه و سرویس پلیس کنیا، در حال مذاکره بر سر موضوع استرداد آنجاروالا به نیجریه هستند.

انجروالا، که اصالت کنیایی بریتانیایی دارد، در ماه مارس با استفاده از پاسپورت مخفی اقدام به فرار از کشور کرد.

او و همکارش، تیگران گامبریان، رئیس بخش انطباق با جرایم مالی بایننس، در ماه فوریه پس از سفر به این کشور برای دیدار با مقامات دولتی به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد مبادلات رمزنگاری، در نیجریه بازداشت شدند.

به عنوان بخشی از تحقیقات، نیجریه از صرافی بایننس خواست که اطلاعات کاربران برتر خود در این کشور و همچنین تاریخچه تراکنش‌های اخیر آنها را تحویل دهد.

انجروالا و گمباریان، توسط EFCC و تحت حکم دادگاه به مدت ۱۴ روز در بازداشت بودند. سپس مقامات نیجریه، رأی به تمدید مدت بازداشت دادند.

در ۲۲ مارس، انجروالا پس از آن که به او اجازه داده شد برای اقامه نماز و در حالی که تحت مراقبت بود، از مسجد محلی بازدید کند، از بازداشت گریخت. سرویس درآمد داخلی فدرال نیجریه (FIRS) در همان روز، اتهامات فرار مالیاتی را علیه مدیران صرافی بایننس مطرح کرد. یک هفته بعد EFCC، بایننس و انجروالا و گمباریان را به پولشویی به مبلغ ۳۴ میلیون دلار متهم کرد.

گامباریان، یک شهروند آمریکایی، در نیجریه می‌ماند؛ جایی که در ماه می و پیش از محاکمه‌اش زندانی شد. او از دولت نیجریه به دلیل بازداشت غیرقانونی شکایت کرده است، در حالی که همسرش یوکی ادعا می‌کند که او به دلیل اخاذی بازداشت شده است.

صرافی بایننس در بیانیه‌ای گفت که گفت‌وگوها بین صرافی و مقامات نیجریه در جریان است. همچنین، افزود که گامبریان قوانین نیجریه را نقض نکرده است و در شرکت، هیچ گونه قدرت تصمیم‌گیری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا