اخبار بین المللخبر فوری

تورم در آمریکا به ۳/۲ درصد رسید

نرخ تورم آمریکا پایین‌تر از انتظارات بود!

 

انتشار نرخ تورم آمریکا: داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه جولای توسط اداره آمار کار (BLS) در ایالات متحده منتشر شده است. این داده‌ها حاکی از افزایش تورم در این کشور به رقم ۳/۲ درصد است. این تغییر سطح تورم تحمل برانگیز است چرا که نشان‌دهنده شکست در الگوی نزولی است. اعداد و ارقام تورم فعلی نشان‌دهنده افزایش ۳ درصدی نرخ تورم آمریکا نسبت به ماه قبل است. با این حال، در مقایسه با نرخ ماه مه ۴٪ و نسبت به نرخ آوریل ۴/۹٪ کمتر است.

افزایش تورم نشان‌دهنده نرخ تورم کمتر از حد انتظار ۳/۳ درصد است. واکنش فدرال رزرو (صندوق ذخیره فدرال) به داده‌های تورم موجود همچنان بلاتکلیف است. باید دید که آیا آنها تصمیم به افزایش نرخ بهره یا اجرای اقداماتی برای رسیدگی به این وضعیت خواهند گرفت یا خیر.

از مارس ۲۰۲۲، صندوق ذخیره فدرال از طریق مجموعه‌ی از تعدیل‌های متوالی، نرخ‌های بهره را به صورت تدریجی افزایش داده است. این امر باعث شد که نرخ وجوه فدرال معیار به محدوده هدف‌گذاری شده ۵ تا ۵/۲۵ درصدی برسد.

با این حال، این نهاد همچنان راه درازی برای رسیدن به نرخ معیار ۲ درصدی خود در پیش دارد. با این حال، ۳/۲ درصد فعلی همان چیزی است که بسیاری در ایالات متحده انتظار آن را داشتند. همچنین لازم به ذکر است که با انتشار اعداد CPI، سرمایه‌گذاران حرکت سهام و ارزهای دیجیتال را زیر نظر خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا