اخبار بین الملل

تلاش سرمایه‌گذاران OpenAI برای بازگشت سام آلتمن

سرمایه‌گذاران شرکت OpenAI به دنبال بازگشت سام آلتمن هستند.

سرمایه‌گذاران کلیدی شرکت OpenAI با تصمیم هیئت مدیره برای اتمام همکاری با مدیرعامل سام آلتمن مخالف بودند و برای بازگشت او تلاش می‌کنند. 

بر اساس گزارش ۱۹ نوامبر بلومبرگ، چندین سرمایه‌گذار در OpenAI، شرکت داده‌های هوش مصنوعی پشت پرده ChatGPT، تلاش می‌کنند که سام آلتمن به عنوان مدیرعامل به سمت خود بازگردد. شرکت OpenAI در تاریخ ۱۷ نوامبر آلتمن را به عنوان مدیرعامل برکنار کرد و مدیر ارشد فناوری آن میرا موراتی را برای این سمت در نظر گرفت. هیئت مدیره در یک پست وبلاگی ادعا کرد که ارتباطات آلتمن وضوح و صداقت نداشت و ما در مورد روند و عملیات او اطلاعات کافی نداشتیم. 

اندکی بعد از برکناری آلتمن، گرگ براکمن روز جمعه از شرکت کناره‌گیری کرد. در این میان Thrive Capital از هیئت مدیره خواست که آلتمن و گرگمن را دوباره وارد کار کند. براکمن در پستی در ایکس اعلام کرد: «بر اساس اخبار امروز من استعفا دادم.»

به دنبال این خبر سه محقق ارشد OpenAI؛ الکساندر مادرید، رئیس تجهیزات، جیکوب پاچوکی، مدیر تحقیقات و سیزمن سیدور، محقق ارشد نیز از سمت خود کناره‌گیری کردند. در این میان، گزارش‌ها حاکی از آن است که آلتمن مایل به بازگشت است، مشروط به اینکه هیئت مدیره فعلی تا پایان آخر هفته کناره‌گیری کنند. 

علاوه بر این، مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، گفت که از تمام تصمیمات آلتمن حمایت می‌کند زیرا تصمیم هیئت مدیره غافلگیر کننده بود. با این حال از زمان استخراج آلتمن در روز جمعه گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که او در حال سرمایه‌گذاری جدید روی هوش مصنوعی است. همچنین طبق گزارش‌ها به نظر می‌رسد که براکمن نیز در این سرمایه‌گذاری با آلتمن همراه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا