اخبار بین الملل

بانک سنگاپوری DBS یوآن دیجیتال را پذیرفت

همکاری بانک DBS با مین لند چین برای توسعه استفاده از یوآن دیجیتال

 

بانک دوستدار کریپتوی DBS اولین تراکنش الکترونیکی یوآن دیجیتال (CNY) را برای مشتریان شرکتی راه‌اندازی کرده است که شامل یک شرکت کترینگ در شنژن می‌شود.

این بانک سنگاپوری در حال همکاری با مین لند چین برای توسعه یک راه‌حل پرداخت جدید برای یوآن دیجیتال است که با نام e-CNY نیز شناخته می‌شود.

بانک DBS چین در تاریخ ۵ ژوئیه رسماً راه‌اندازی راه‌حل تجارت الکترونیکی CNY را اعلام کرد که به مشاغل مین لند این امکان را می‌دهد که وجوه خود را به ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) دریافت کنند.

این سرویس جدید به مشتریان شرکتی بانک DBS چین اجازه می‌دهد تا پرداخت‌ها را از مشتریان خود در واحد e-CNY جمع‌آوری کنند و تسویه خودکار یوآن دیجیتال را مستقیماً در حساب سپرده بانکی CNY خود انجام دهند.

راه‌حل این بانک برای فعال کردن مزایایی طراحی شده که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا CBDC را بدون نیاز به گذراندن فرآیندهای تسویه دستی جمع‌آوری کنند. این ابزار دارای قابلیت‌هایی است که به بازرگانان امکان می‌دهد در مناطق محروم با اتصال اینترنت محدود، پرداخت دریافت کنند.

به گفته جینجر چنگ، مدیرعامل بانک DBS چین، این شرکت اولین تراکنش الکترونیکی سوآن دیجیتال را که شامل یک شرکت کترینگ در شنژن است، انجام داده است. او افزود:

«با ادغام یکپارچه روش جمع‌آوری و تسویه حساب ارز دیجیتال بانک مرکزی در سیستم‌های پرداخت موجود مشتریانمان، این امر به موقعیت کسب‌وکار آنها برای فعالیت در آینده دیجیتالی این صنعت کمک می‌کند که در آن مصرف‌کنندگان در چین از یوآن دیجیتال برای فعالیت‌های روزانه خود استفاده می‌کنند.»

او افزود که این توسعه تعهد شرکت به بهبود تجربه کاربر را نشان می‌دهد و در عین حال از توسعه نوآوری بازار مالی چین حمایت می‌کند.

لیم سون چونگ، رئیس خدمات تراکنش جهانی بانک DBS، خاطرنشان کرد که سرویس جدید CBDC نقطه عطف دیگری در تلاش‌های شرکت برای فعال کردن پرداخت‌های فوری ۲۴ساعته در هفت روز هفته است. این مدیر اجرایی اضافه کرد: «ما مشتاقانه منتظریم تا پس از این راه‌اندازی راه‌حل‌های پرداخت دیجیتال جدید، مانند پرداخت‌های CBDC برون مرزی را بررسی کنیم.»

از زمان راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی در سال ۲۰۱۹، چین در ترویج و گسترش یوان دیجیتال بسیار پیشرفت کرده است. طبق گزارش بانک مرکزی این کشور، ۱۳/۶ میلیارد e-CNY یا حدود ۲ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۲۲ در گردش بوده و به تدریج به مناطق بیشتری گسترش می‌یابد.

بانک DBS در حالی که از طرح‌های مالی متمرکز مانند e-CNY حمایت می‌کند، به‌خاطر موضع خود، یعنی حمایت از کریپتو معروف است. در سال ۲۰۲۰، مگابانک سنگاپور خدمات تجارت و نگهداری ارز دیجیتال را برای مشتریان سازمانی راه‌اندازی کرد. طبق گزارش‌ها، این شرکت در میان معدود شرکت‌هایی در جهان بود که از سقوط گسترده در صنعت کریپتو سود برد و شاهد افزایش ۸۰ درصدی حجم معاملات بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ بود.

جدا از کمک به چین در گسترش اکوسیستم ارز دیجیتال خود، بانک DBS همچنین در طرح‌های مختلف بلاک چین مرتبط با دولت در سنگاپور، از جمله Project Orchid، Project Guardian و Project Ubin شرکت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا