اخبار استخراجاخبار بیت کوین

افزایش ۶ درصدی سختی استخراج بیتکوین

با نادیده گرفتن کاهش قیمت بیتکوین توسط ماینرها، نرخ سختی استخراج بیتکوین ۶ درصد افزایش یافت و به اوج خود رسید

 

با نادیده گرفتن کاهش قیمت بیتکوین توسط ماینرها، نرخ سختی استخراج بیتکوین ۶ درصد افزایش یافت و به اوج خود رسید.

پرایس اکشن بیتکوین باعث وحشت برخی افراد فعال در حوزه کریپتو شده است، اما به نظر می‌رسد اعتماد ماینرها به بیتکوین کم نشده است.

از منظر تحلیل فاندمنتال بیتکوین، این شبکه تمایلی به دنبال کردن روند نزولی قیمت این رمزارز در هفته جاری ندارند.

آخرین داده‌های بلاکچین تأیید می‌کنند که میزان سختی استخراج به بالاترین حد خود رسیده است و نرخ هش شبکه هم چندان فاصله‌ای با آن ندارد.

سختی استخراج بیتکوین به رکود پایان می‌دهد

علیرغم کاهش ۱۰ درصدی قیمت بیتکوین در هفته گذشته، به نظر می‌رسد ماینرهای بیتکوین به‌خوبی در حال دست‌وپنجه نرم کردن با این چالش هستند.

این امر در فعالیت شبکه در ۲۲ آگوست تثبیت شد، و در آخرین تنظیم مجدد خودکار بازه زمانی دوهفته‌ای، نرخ سختی استخراج ۶/۱۷ درصد افزایش یافت.

بر اساس اطلاعات و داده‌های منبع نظارتی BTC.com، این افزایش نرخ سختی نه تنها برای رساندن نرخ به رکوردهای جدید کافی بود، بلکه ششمین رکورد سختی استخراج بیتکوین در سال ۲۰۲۳ را ثبت کرد.

درجه سختی استخراج بازتابی از رقابت ماینرها و امنیت شبکه بیت کوین است و سیر صعودی آن نشان می‌دهد که ماینرها هنوز در مورد سودآوری با مشکل مواجه نشده‌اند.

تنظیم مجدد خودکار بعدی در حال حاضر قرار است روند را ادامه دهد و میزان سختی استخراج بیتکوین را برای اولین بار به بیش از ۵۶ تریلیون برساند.

نمای کلی مبانی شبکه بیتکوین
نمای کلی مبانی شبکه بیتکوین – منبع: BTC.com

نرخ هش «اعتماد بالا» را به بیتکوین نشان می‌دهد

موضوعی که درمورد سختی استخراج بیتکوین وجود داشت، درمورد نرخ هش نیز صدق می‌کند.

در حالی که محاسبه دقیق آن ممکن نیست، بسته به منبع، نرخ هش در حال حاضر بالاترین رکوردهای موجود بیش از ۴۰۰ اگزاهش در ثانیه (EH/s) را به چالش می‌کشد.

در پاسخ به داده‌ها، MAC_D، یکی از مشارکت‌کنندگان پلتفرم تحلیلی CryptoQuant، به «اعتماد بالا به امنیت و قابلیت اطمینان» در میان شرکت‌کنندگان شبکه برای بیت‌کوین و بزرگترین آلتکوین، اتریوم، اشاره کرد.

اخیراً قیمت بیتکوین و اتریوم ۱۰-٪ کاهش یافته است. با این حال، امنیت و قابلیت اطمینان شبکه افزایش پیدا کرده. هش ریت بیتکوین (SMA 14) ارقام بالاتری را در طول دوره کاهش قیمت نشان می‌دهد، که همین امر دلیلی است بر این حقیقت که ماینرها در استخراج بیت کوین فعال‌تر هستند. از طرف دیگر، درصد استیکینگ اتریوم نشان می‌دهد که حتی با وجود کاهش قیمت، اتریوم بیشتری در معرض خطر قرار گرفته است.

این بدان معناست که سرمایه‌گذاران به امنیت و قابلیت اطمینان شبکه‌های بیتکوین و اتریوم اعتماد دارند. کاهش قیمت علی‌رغم افزایش ارزش ذاتی دو دارایی به معنای کم‌ارزش‌بودن آن‌هاست و می‌توان آن را زمانی برای انباشت فعال دارایی‌ها در نظر گرفت.

نمودار نرخ هش تخمینی بیتکوین
نمودار نرخ هش تخمینی بیتکوین – منبع: Glassnode

داده‌های جداگانه از پلتفرم تحلیلی Glassnode، تغییر کمی را در میزان بیتکوین موجود در واحدهای استخراج نشان می‌دهد.

این مقدار تا ۲۲ آگوست به بیش از ۱/۸۳ میلیون بیتکوین رسید که از ابتدای ماه ۰/۰۸ درصد افزایش داشت.

نمودار تعادل ماینر بیتکوین
نمودار تعادل ماینر بیتکوین – منبع: Glassnode

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا