اخبار تکنولوژی

پروژه راه‌اندازی اپلیکیشن معاملات سهام توسط اپل کلید خورد

اپل برای اپلیکیشن معاملات سهام به گلدمن ساکس می‌پیوندد؛ آیا این پروژه آغاز به‌کار کرده است؟

 

در گزارشی آمده است که غول بزرگ فناوری، اپل، به همراه موسسه بانکی گلدمن ساکس روی یک اپلیکیشن معاملات سهام برای دستگاه‌های خود کار می‌کند. در سرتاسر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، شایعاتی درباره فهرست احتمالی بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال در صورت فاش شدن جزئیات این پلتفرم آغاز شد.

اپل به گلدمن ساکس می‌پیوندد؛ آیا این پروژه آغاز به‌کار کرده است؟

رسانه‌های اصلی CNBC برنامه‌هایی را برای راه‌اندازی اپلیکیشن معاملات سهام اعلام کردند. غول بزرگ فناوری قصد داشت با رابین هود، اسکوئر و سایر شرکت‌های فعال در این صنعت رقابت کند که همگی بیت کوین و ارزهای دیجیتال را به مشتریان خود ارائه می‌کردند.

این گزارش نشان می‌دهد که روند صعودی در بازار سهام در سال ۲۰۲۰، شرکا را به توسعه این برنامه سوق داد. در طول دوران پاندمی کووید-۱۹، یعنی زمانی که قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی ۶۹ هزار دلار رسید، ارزهای دیجیتال، «سهام‌های میم» و سایر دارایی‌ها در حال شکوفا شدن بودند.

این شرکت فناوری قصد داشت از این روند صعودی و سرخوشی در میان تریدرها در فضای مالی با نقدینگی بالا استفاده و روی آن سرمایه‌گذاری کند. با این حال، این پروژه به دلیل کاهش قابل توجهی که این بخش تجربه کرد متوقف شد و روی سایر قسمت‌ها، از جمله بازار کریپتو تأثیر گذاشت.

CNBC ادعا می‌کند که یک مورد استفاده بالقوه برای این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا سهام این غول فناوری را در اختیار داشته باشند. این پروژه به دلیل افت دنیای مالی و به دلیل اینکه تیم پشت پروژه «از واکنش کاربران می‌ترسید» متوقف شد.

تیم سازنده این پروژه نگران از دست دادن پول مردم در اپلیکیشن بود چرا که سهام اپل و بخش‌های دیگر در بازار نزولی به‌طور مداوم روند نزولی داشتند. همانطور که گفته شد، این پروژه در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده و هیچ‌گونه برنامه فوری برای راه‌اندازی آن وجود ندارد.

یک منبع نزدیک به پروژه به CNBC گفت که ظاهراً رابط کاربری و زیرساخت آن آماده است. طبق این گزارش، اپل زرادخانه خدمات مالی خود را از سال ۲۰۱۹ افزایش داده است. در آن زمان، این غول فناوری خدمات مختلفی را از جمله کارت اعتباری، ویژگی وام «الآن بخر، بعدا پرداخت کن» و چند مورد دیگر را راه‌اندازی کرد. این شرکت ادعا می‌کند که پذیرش این محصولات و خدمات بسیار بالا بوده است.

علاوه بر شرکت‌های ذکر شده، اپل باید با پلتفرم‌های غول‌های مالی دیگر مانند JP Morgan و Morgan Stanley روبرو شود. اگر شرکت تصمیم به کار بر روی اپلیکیشن و راه‌اندازی آن داشته باشد، باید با این نام‌ها و غول‌های دیگر صنعت، از جمله PayPal و X رقابت کند.

همانطور که در این گزارش مشخص شد، این شرکت‌ها قبلاً محصولات مبتنی بر ارزهای دیجیتال ارائه داده‌اند یا در حال کار بر روی این محصولات و خدمات هستند، که شرکت تحت رهبری تیم کوک را مجبور می‌کند تا خدمات مشابهی را ارائه دهد.

از زمان نوشتن این خبر، بیت کوین با حرکت جانبی در نمودار ۲۴ ساعته با قیمت ۲۷۱۰۰ دلار معامله می‌شود.

حرکت قیمت بیت کوین در چارت روزانه
حرکت قیمت بیت کوین در چارت روزانه – منبع: Tradingview

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا