اخبار استخراجاخبار بیت کوین

پاداش پی پال به ماینرهای سبز بیتکوین

پاداش پی پال به ماینرهای بیتکوین در ازای استفاده از منابع با کربن پایین

 

ایده پاداش پی پال برای ماینرهای بیتکوین با هدف تسریع در انتقال انرژی پاک برای استخراج بیت کوین ارائه شده است.

پاداش پی پال برای ماینرهای بیتکوین 

پی پال با همکاری  پروژه غیر انتفاعی راه‌حل انرژی Web and Bitcoin miner DMG، یک مقاله تحقیقاتی در مورد ابتکار عمل استخراج سبز منتشر کرده است که پیشنهاد می‌کند با استفاده از پاداش‌های کریپتویی اقتصادی برای تشویق ماینرها در جهت استفاده از منابع انرژی با مصرف کربن پایین ماینرهای بیتکوین را تشویق کنیم.

راه حل مندرج در مقاله تحقیقاتی پی پال شامل شناسایی ماینرهای سبز با استفاده از یک بستر اعتبارسنجی مانند «اثبات سبز انرژی برای بیت کوین» است. ماینرها در این پروسه کلیدهای عمومی خود را با آدرس پرداخت چندامضایی به اشتراک می‌گذارند.

با پخش معاملات زنجیره‌ای با هزینه‌های پایین تراکنش، به این ماینرهای سبز منتقل می‌شوند. عدد مشخصی به‌عنوان UTXO یا خروجی خرج‌نشده تراکنش به این معاملات اضافه شده و مقدار مشخصی بیت کوین درکیف پول‌های چندامضایی قفل می‌شود.

ماینرهای سبز می‌توانند تراکنش‌های مشخص‌شده تحت عنوان «تراکنش‌های سبز» را در بلوک‌ها در کنار «معامله بازخرید» که به آنها امکان می‌دهد پاداش بیتکوین خود را که در کیف پول چندامضایی مشخص شده، شناسایی و درج کنند. به گفته نویسندگان این مقاله، تنها ماینرهای سبزی که در این تراکنش‌های سبز درگیر هستند، معاملات مشخص‌شده را بازخرید می‌کنند و بلوک بعدی را با موفقیت استخراج و سپس پاداش اضافی بیتکوین خود را دریافت می‌کنند.

ایده پاداش پی پال به ماینرهای سبز افزایش تراکنش‌های سبز در فرآیند استخراج و ترویج روش‌های سبز با تاثیرات منفی کمتر بر محیط زیست است.

بیتکوین و محیط زیست

تأثیرات زیست‌محیطی بیتکوین در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. گروه‌هایی مانند GreenPeace استدلال کرده‌اند که مکانیسم اجماع اثبات کار در بلاکچین، که در آن ماینرها مشکلات مربوط به انرژی را به منظور اعتبارسنجی بلوک‌های موجود در شبکه حل می‌کنند، مصرف سوخت‌های فسیلی را افزایش می‌دهد.

در سال ۲۰۲۲، فعالان محیط زیست یک کمپین با عنوان change the code با هدف تشویق جامعه بیتکوین برای جایگزینی مکانیسم اجماع اثبات بیتکوین با مدل اثبات سهام با انرژی کمتر راه‌اندازی و اجرا کردند که توسط سایر رمزارزها مانند اتریوم نیز استفاده می‌شود.

در عوض طرفداران بیتکوین استدلال می‌کنند که فرآیند استخراج می‌تواند استفاده از انرژی تجدید پذیر را تحریک کرده و شبکه‌های انرژی را با مقیاس‌بندی عملیات در ساعات خارج از اوج مصرف تثبیت کند.

جیمی کوتس، تحلیلگر اطلاعاتی بلومبرگ، در یادداشت خود اظهار داشت که قدرت مورد استفاده در صنعت اکنون بیش از ۵۰٪ سبز است. وی به داده‌هایی استناد کرد که نشان‌دهنده کاهش انتشار کربن بیتکوین از سال ۲۰۲۱ در مقابل افزایش هش در آن، اندازه‌گیری امنیت شبکه و فعالیت ماینینگ است.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۳ توسط محققان دانشگاه کرنل انجام شد نشان می‌دهد که استخراج بیتکوین می‌تواند تغییر استراتژی به استفاده از منابع تجدیدپذیر را در مراحل پیش از تجاری‌سازی و تبلیغات، و قبل از اتصال پروژه‌ها در فرآیند ماینینگ بیت کوین به شبکه تسریع کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا