اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

سقوط بیتکوین: بیش از ۱۵۰ هزار تریدر و ۵۰۰ میلیون دلار لیکویید شد

سقوط بیتکوین و زیان‌های دو رقمی برای آلتکوین‌ها

 

در پی نوسانات اخیر بازار و سقوط بیتکوین، تعداد زیادی از معامله‌گران، بیش از ۱۵۰ هزار نفر، در روز گذشته لیکویید شدند. این حجم از لیکویید شدن، شدت رکود بازار را نشان می‌دهد، به طوری که ارزش کل پوزیشن‌های لیکویید شده به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در روز می‌رسد. 

لازم به ذکر است که بزرگترین رویداد لیکویید شدن، به ارزش ۷/۵ میلیون دلار، در صرافی OKX رخ داد که شامل جفت معاملاتی ETH-USD-SWAP بود.

چارت قیمت BTC/USD
چارت قیمت BTC/USD – منبع: TradingView 

سقوط بیتکوین به پایین‌ترین سطح ۹ روزه

مسیر قیمت بیتکوین پس از یک دوره معاملات جانبی (sideways trading) کاهش شدیدی داشت و به پایین‌ترین حد در ۹ روز گذشته، یعنی ۶۶ هزار دلار سقوط کرد. علیرغم بهبود کوتاه‌مدت قیمت بیتکوین، این ارز دیجیتال افت قیمت قابل توجه دیگری را در سشن معاملاتی صبح سه‌شنبه آسیا تجربه کرد که منجر به کاهش بیش از ۵ درصدی قیمت و سقوط بیتکوین در آن روز شد. 

قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر حدود ۶۶۵۰۰ دلار است که شرایط چالش برانگیز بازار را منعکس می‌کند.

ضررهای دو رقمی آلتکوین‌ها 

آلتکوین‌های سرنوشت ساز بازار، از جمله شیبا اینو (Shiba Inu)  اولنچ (Avalanche )، دوج کوین (Dogecoin) و بیتکوین کش (Bitcoin Cash) در روز گذشته با کاهش قابل توجهی مواجه شدند و زیان‌های این آلتکوین‌ها به دو رقم رسید. 

اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB)، سولانا (SOL)، کاردانو (ADA)، تون کوین (TON)، ریپل (XRP) و پولکادات (DOT) نیز از جمله ارزهای دیجیتالی هستند که ضررهای زیادی را تجربه کردند و احساسات منفی کلی در بازار را به حداکثر رساندند. 

این نوسانات قابل توجه قیمت باعث شده که تعداد قابل توجهی از معامله‌گران تحت تاثیر منفی نوسانات بازار قرار بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا