اخبار بین المللخبر فوری

آیا پایان پادشاهی دلار آمریکا نزدیک است؟

سلطه دلار بر ذخایر کشورها از ۷۰ درصد به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

 

در این گزارش، علل کاهش ارزش دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی و پیامدهای بالقوه آن را تحلیل می‌کنیم.

دلارزدایی، کاهش دلار ایالات متحده به عنوان ارز ذخیره شده غالب در جهان، در حال اجرا شدن و افزایش است.

بیش از ۱۰۰ سال است که دلار آمریکا ارز ذخیره جهانی بوده، به این معنی که ارز خارجی غالب دنیای اقتصاد بوده که توسط بانک‌های مرکزی برای انجام معاملات بین‌المللی و تسویه بدهی‌های بین‌المللی نگهداری می‌شود.

با این حال، در ۲۰ سال گذشته، بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، سلطه دلار بر ذخایر کشورها از ۷۰ درصد به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

این روند از سال گذشته، یعنی زمانی که ایالات متحده و متحدانش ذخایر دلاری روسیه را در پاسخ به تهاجم این کشور به اوکراین مسدود کردند، شتاب گرفته است.

از آن زمان، چندین کشور به دنبال جایگزینی برای دلار آمریکا بودند. برخی در مورد ایجاد ارزهای جدید برای تجارت بین‌المللی بحث می‌کنند، در حالی که برخی دیگر حجم بالایی طلا خریداری کرده‌اند تا در ذخایر خود تنوع ایجاد کنند.

بیت کوین، دارایی نوپایی که بسیاری از ویژگی‌های طلا را دارد، در درازمدت از این روند بهره می‌برد. باید دید می‌تواند در سال‌های آینده خود را به عنوان دارایی قابل اتکا در اقتصاد جهانی معرفی کند یا خیر.

برای اطلاع از علل و پیامدهای کاهش ارزش دلار آمریکا و دارایی‌هایی که از آن سود می‌برند، جدیدترین مقاله رمزآگاه را در این باره مطالعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا