اخبار آلت کوین هااخبار بلاک‌چین

تاخیر در آپدیت کاردانو به علت رویکرد آکادمیک

کاربران شبکه کاردانو به روند خسته‌کننده آپدیت این شبکه انتقاد کرده‌اند.

 

مدیرعامل کاردانو، فردریک گرگارد، در مصاحبه با کوین تلگراف اعلام کرد که بخش‌های تحقیقاتی فعلاً در دست برخی از پلتفرم‌های بلاکچین است. شبکه کاردانو سال‌‌های زیادی را صرف انجام و پیاده‌سازی این بخش‌ها کرد.

منتقدان به دلیل تاخیر در عرضه ویژگی‌ها و آپدیت شبکه کاردانو به شدت معترض هستند. با این حال به نظر می‌رسد که گرگارد به این روند افتخار می‌کند زیرا گفت که «این شبکه با توجه به رویکرد آکادمیک این پلتفرم خسته‌کننده است.»

گرگارد در حاشیه اجلاس اخیر کاردانو در دبی به کوین تلگراف گف: «دلیل خسته‌کننده بودن پلتفرم از دید کاربران این است که ما بر اساس اصول آکادمیک عمل می‌کنیم و این ویژگی را در سراسر جهان به اشتراک می‌گذاریم.»

این مدیر اجرایی خاطرنشان کرد که بخش‌های تحقیقاتی کاردانو برای پیاده‌سازی زمان زیادی برده است و در حال حاضر پلتفرم‌های بلاکچین با سرعت زیاد از آن‌ها استفاده می‌کنند. وی گفت به طور باورنکردنی به این موضوع افتخار می‌کند:

«اگر آن‌ها برخی از اصول بنیادی که ما سال‌ها روی آن‌ها تحقیق کرده‌ایم را استفاده کنند به زمین و بشریت خدمت بزرگی کردند زیرا این امر باعث می‌شود که بلاکچین‌های انعطاف‌پذیرتر و سازگارتر در سراسر جهان ایجاد شود.»

وی افزود که هوش مصنوعی در این صنعت به شدت تاثیرگذار است. او اضافه کرد: «با این اوصاف، ما یکی از قدیمی‌ترین‌های این پروژه به حساب می‌آییم و بیشترین تغییرات را در GitHub داریم و بیش از ۲۰۰۰ روز است که شبکه از کار افتاده است. گاهی اوقات خسته‌کننده بودن خوب است.»

آپدیت مهم اخیر کاردانو، از جمله راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ Hydra در ماه می و پروتکل مبتنی بر سهام Mithril در ماه جولای باعث شد که این شبکه پس از راه‌اندازی ارتقا پیدا کند.

داده‌های شرکت تحلیل بلاک چین Messari نشان می‌دهد که اخیراً در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ ارزش کل قفل شده (TVL) کاردانو نسبت به امروز افزایش یافته است. این در حالی است که فعالیت مالی غیرمتمرکز کاردانو ثابت بود.

TVL این شبکه در ابتدای سال رتبه ۳۴ داشت اما اکنون در بین تمام شبکه‌های بررسی شده رتبه پانزدهم را دارد.

گرگارد گفت که سطح آرزوی ما در مورد پادشاهی زنجیره‌ای به مراتب بالاتر از پروژه‌های دیگر است اما سعی می‌کنم از شبکه‌های دیگر مانند MakerDAO یاد بگیرم.

او افزود که کاردانو قصد دارد در سال آینده به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ادامه دهد و با این کارگاه‌ها می‌تواند تایید اعتبارسنجی و مشارکت در یک سند قانون اساسی را برای همه به ارمغان بیاورد.

سیستم قبیله‌گرایی در صنعت رمزارز

اکوسیستم کاردانو بیش از هر چیزی به داشتن یک کامیونیتی قوی معروف است. با این حال مشابه پروژه‌های دیگر در حوزه غیرمتمرکز از جنجال‌های قبیله‌گرایی کریپتو در امان نمانده است و این پدیده صنعت را از بین می‌برد. 

گرگارد قبیله‌گرایی را به عنوان یک نقطه قوت می‌بیند و معتقد است که یک بلاکچین عمومی و بدون مجوز قطعاً به یک جامعه بزرگ برای تمام زیرساخت‌ها از جمله لایه جذب سرمایه نیاز دارد. او افزود که این کامیونیتی در حال گسترش است و ادعا می‌کند که بیش از ۲۰۰ هزار کیف پول دیجیتالی جدید در بازار نزولی ثبت کردند.

او به مردم پیشنهاد می‌کند که پروژه‌های بلاکچین نسل دوم و سوم را به دلیل پشتوانه قوی حتماً دنبال کند. برای مثال، چارلز هاسکینسون و گاوین وود، بنیانگذاران اتریوم، نسل دوم بلاکچین را کنار گذاشتند و پلتفرم‌های خود را به ترتیب با نام کاردانو و پولکادات راه‌اندازی کردند.

گرگارد توضیح می‌دهد که ما توسط هیچ بنیانگذاری هدایت نمی‌شویم. او افزود: «قبیله گرایی کمرنگ می‌شود زیرا ما بیشتر از هر چیزی به دامنه و تاثیر بلاکچین روی نظم جهانی نگاه می‌کنیم.»

طبق گفته گرگار، کاردانو مسیر فعلی خود را برای تبدیل شدن به یک شبکه پایدار ادامه می‌دهد. این شبکه شامل مجموعه‌ای از هارد فورک‌ها و تصویب CIP-1694 است.

«ما اصول بنیادی حاکمیت را تغییر می‌دهیم در حالی که همچنان به چشم‌اندازهای خودمان وفادار می‌مانیم. فکر می‌کنم به زودی محاسبات چند طرفه، جمع‌بندی پروتکل دانش صفر و بسیاری چیزهای دیگر را خواهید دید.»

این مدیر اجرایی گفت که انتظار دارد بسیاری از دولت‌ها از کاردانو نه تنها در بازارهای مالی بلکه در صنعت تجاری بین المللی و رای گیری نیز استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا