اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

بیت کوین ۴۷ هزار دلاری با ادامه رشد بازار سهام

چرا رشد بازار سهام می‌تواند قیمت بیت کوین را به ۴۷ هزار دلار برساند؟

شاخص‌های عمده سهام ایالات متحده اخیراً به بالاترین حد خود در ۵۲ هفته گذشته رسیده‌اند و نزدک در حال نزدیک شدن به بالاترین رکورد قبلی خود است. چندین جزء کلیدی این شاخص مانند Nvidia رکوردهای قیمتی جدیدی را به ثبت رسانده‌اند. در این میان چه اتفاقی برای بیت کوین و بقیه ارزهای دیجیتالی رخ می‌دهد؟ این دارایی‌های پرریسک راکد باقی می‌مانند.

در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چرا رکود بیت کوین می‌تواند در نهایت باعث شود که این رمزارز شکوفا شود و از نزدک بهتر عمل کند. اما پیش از آن، ایستگاه بعدی قیمت برای بیت کوین می‌تواند تقریباً ۴۷ هزار دلار باشد.

آیا جریان سرمایه دوباره به بازار کریپتو بازمی‌گردد؟

در بازه‌های زمانی مختلف در بازارهای مالی، سرمایه از کانال دارایی‌های مختلف وارد و خارج می‌شود. مفهوم استراتژی چرخش بخش فعال در بازار سهام نشان می‌دهد که سود در بخش فناوری در پایین‌ترین سطح بازار شروع به چرخش به سوی صنایع صنعتی می‌کند. به نظر می‌رسد اکنون این تغییر در حال آشکار شدن است.

از آنجایی که کریپتو بخشی از بازار سهام به حساب نمی‌آید، در نمودار استراتژی چرخش بخش فعال نشان داده نمی‌شود. اگرچه شواهد تاریخی کمتری وجود دارد، مطمئناً ارتباط فعلی بین نزدک و بیت‌کوین نشان می‌دهد که سرمایه‌های مرتبط با فناوری وارد کانال ارزهای دیجیتالی می‌شوند.

شاخص نزدک و بیت کوین
هدایت بیت کوین به وسیله شاخص نزدک – منبع: TradingView

نمودار بالا نشان می‌دهد که بیت کوین اغلب هفته‌ها پشت سر نزدک حرکت می‌کند. هنگامی که واگرایی به پایان می‌رسد، جفت ارز BTC/USD دقیقاً به شاخص نزدک ۱۰۰ (NDX) می‌رسد و سپس از آن پیشی می‌گیرد و به رکورد قیمت جدیدی می‌رسد. بدیهیست که رسیدن به این وضعیت ممکن است هفته‌ها طول بکشد.

در صورتی که بیت کوین از بازار سهام پیروی کند به زودی به قیمت ۴۷ هزار دلار می‌رسد

اگر این رفتار در بازه زمانی دیگری رخ بدهد، این احتمال وجود دارد که بیت کوین یک روند صعودی را آغاز کند. در این صورت، بر اساس نمودار زیر و برای جبران عقب‌افتادگی خود باید تلاش کند.

احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۴۷ هزار دلار با یک رالی صعودی
احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۴۷ هزار دلار با یک رالی صعودی – منبع: TradingView.com

شاخص نزدک در حال حاضر در سطح ۱۵ هزار دلار معامله می‌شود–سطح قیمت مشابه اواخر مارس ۲۰۲۲ که اولین رکورد پایین‌ترین قیمت را پیش از شروع بازار نزولی آن دوره رقم زد.

در صورتی که بیت کوین موفق به بازیابی سطح قیمت قبلی شود، جفت ارز BTC/USD به زودی نزدیک به قیمت ۴۷ هزار دلار در ازای هر کوین معامله می‌شود. هیچ تضمینی وجود ندارد که ارتباط بیت کوین و نزدک همان مسیر قبلی را دنبال کند، اما تا زمانی که این رمزارز بیشتر از این سقوط نکند، می‌توان امیدوار بود که بیت کوین با اختلاف زیادی از سهام فناوری پیشی خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا