اخبار آلت کوین ها

تحسین رویکرد پژوهش محور کاردانو

چارلز هاسکینسون تحت تاثیر این رویکرد بلاکچین خود قرار گرفته است.

 

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار بلاکچین کاردانو، رویکرد پژوهش محور بلاکچین کاردانو را در یک توییت در X تحسین کرد. این در حالی است که تعداد مقالات کتابخانه شرکت Input Output Global به ۲۰۰ نزدیک می‌شود.

هاسکینسون در X گفته که: «هنوز در حیرت کتابخانه‌ی مقاله‌هایمان هستم، تقریباً  تا ۲۰۰ مقاله. تحقیقات شگفت‌انگیزی در این مجموعه وجود دارد.» کاردانو از زمان آغاز کار خود در سال ۲۰۱۵ یک هدف روشن داشته است: تغییر روش طراحی و توسعه ارزهای دیجیتال. 

ایده‌های اساسی توسعه کاردانو در مقاله «چرا کاردانو» و ویدیوی «تخته سفید کاردانو» توسط چارلز هاسکینسون ارائه شد. این رویکرد پژوهش‌محور کاردانو را از سایر سیستم‌های بلاکچین متمایز می‌کند و مجموعه‌ای از بهترین شیوه‌ها، ایده‌ها و مشارکت‌ها به عنوان پایه و اساس کاردانو را تشکیل می‌دهد. 

همانطور که چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو اشاره کرد، تعداد زیاد این تحقیقات، که توسط کتابخانه گسترده Input Output Global ارائه می‌شود، در حال حاضر به ۲۰۰ مقاله نزدیک شده است. بسیاری از این مقالات برای ارائه در کنفرانس‌های معتبر دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفته و پذیرفته شده‌اند. مقاله «اوروبوروس: پروتکل بلاکچین اثبات سهام اثبات‌شده مطمئن» که به صورت آکادمیک مورد بررسی قرار گرفت و در Crypto ۲۰۱۷ منتشر شد، مقاله اولیه‌ای بود که توسعه کاردانو را پیش برد. مقاله اصلی Ouroboros تا ژوئن ۲۰۲۲ بیش از ۱۲۰۰ بار در آثار دیگر ذکر شده است. کاردانو همچنین در زمان‌های اخیر تمایل به مشارکت با دانشگاه‌ها را برای تحقیقات بیشتر در زمینه بلاکچین نشان داده است. 

بنیاد کاردانو، سازمان غیرانتفاعی و سازنده بلاک چین کاردانو، در آوریل ۲۰۲۲ با مرکز بلاکچین دانشگاه زوریخ همکاری سه ساله‌ای را برای بررسی توسعه آموزش و ابتکارات تحقیقاتی بلاکچین ایجاد کرد.

در نوامبر همان سال، سازنده کاردانو یعنی Input Output Global (IOG) همکاری با دانشگاه ادینبورگ، یک موسسه آکادمیک برتر در بریتانیا، برای ایجاد اولین «شاخص غیرمتمرکز» در صنعت بلاکچین را اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا