اخبار بین المللاخبار صرافی ها

توقف خدمات صرافی کوین بیس برای مشتریان هندی در حاشیه نشست گروه ۲۰

صرافی کوین بیس تصمیم خود را برای توقف تمام خدمات برای مشتریان هندی پس از ۲۵ سپتامبر اعلام کرد.

 

بر اساس گزارش‌های اخیر، صرافی رمزارز کوین بیس تغییرات قابل‌توجهی در ارائه خدمات به مشتریان خود ایجاد کرده است. این صرافی تصمیم خود را برای توقف تمام خدمات برای مشتریان هندی پس از ۲۵ سپتامبر اعلام کرد. این گزارش در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ به ریاست کشور هند منتشر شده است.

تصمیمات جدید صرافی کوین بیس در ارائه خدمات به هند

صرافی کوین بیس به مشتریان هندی خود توصیه کرده است که تا قبل از تاریخ ۲۵ سپتامبر وجوه خود را از حساب‌هایشان در این صرافی برداشت کنند.

با این حال، سایر کاربران ادعا می‌کنند که هرگز چنین اطلاعیه‌ای دریافت نکرده‌اند. به نظر می‌رسد که این ایمیل فقط جهت به‌روزرسانی برای برخی از دارندگان حساب ارسال شده است.

این بدان معناست که کوین بیس تنها حساب‌های کاربری را هدف قرار می‌دهد که قوانین به‌روز شده را رعایت نمی‌کنند. در این ایمیل همچنین تاکید شده است که این حرکت بر دسترسی کاربران به خدمات ابری کوین بیس تاثیری ندارد.

صرافی کوین بیس سال گذشته در بازار هند عرضه شد. اما، چالش‌های موجود در این کشور تلاش ۱۸ ماهه کوین بیس را برای ایجاد حضور قدرتمند در هند مخدوش کرد.

مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی Coinbase India در آوریل ۲۰۲۲، پشتیبانی UPI در این پلتفرم به حالت تعلیق درآمد. برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین‌بیس، بعداً فاش کرد که تصمیم برای توقف فعالیت‌های تجاری در هند ناشی از «فشار غیررسمی» بانک مرکزی این کشور است.

شرکت ملی پرداخت هند (NPCI) نیز عدم آگاهی خود را از فعالیت هرگونه صرافی رمزارز با استفاده از سیستم پرداخت فوری خود اعلام کرد. طبق گزارش‌ها، چالش‌ها منجر به خروج مدیران کلیدی، از جمله مدیر ارشد توسعه بازار، دورگش کاوشیک شد.

اجلاس گروه ۲۰ برای بازار رمزارزها تصمیم می‌گیرد

این تحولات در پس زمینه اجلاس سران گروه ۲۰ در هند آشکار می‌شود. این کشور که در حال حاضر ریاست اجلاس سران گروه ۲۰ را بر عهده دارد، به دنبال اجماع در مورد توصیه‌های ارزهای دیجیتالی است که در یک مقاله سیاستی مشخص شده است. وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، اعلام کرده است که یک چارچوب جهانی برای مقررات دارایی ارزهای دیجیتال در حال آماده شدن است.

پس از نشست G20، واضح است که هند در حال ارزیابی توصیه‌های ارائه شده در مقاله‌ای است که توسط دو آژانس جهانی نوشته شده است. آجی ست، دبیر وزارت امور اقتصادی، تأیید کرد که در حال بررسی مقاله صندوق بین المللی پول (IMF) و هیئت ثبات مالی (FSB) هستند که نقشه راه تنظیم دارایی‌های کریپتو و ادغام دارایی‌های دیجیتال در سیستم مالی را ترسیم کرده است.

رتبه بالای هند از نظر مالکیت و استفاده از کریپتو
رتبه بالای هند از نظر مالکیت و استفاده از کریپتو – منبع: The Wire

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا