اخبار آلت کوین هااخبار بلاک‌چین

پولکادات به دنبال جبران افت قیمت قبلی

تناقض شبکه پولکادات: افزایش تعداد کیف پول‌ها و حساب‌های فعال و کاهش تعداد تراکنش‌ها

 

پلتفرم پولکادات با افزایش تعداد کاربران و رشد چشمگیری مواجه بوده که به تقویت تعادل تراکنش‌های این شبکه کمک کرده است. داده‌های اخیر از رشد نرخ بهره و افزایش آدرس والت‌های جدید خبر می‌دهد. اما با وجود رشد تعداد کاربران، حجم تراکنش‌های شبکه پولکادات همچنان پایین است.

بلاکچین پولکادات به‌عنوان شبکه‌ای سرآمد در میان شبکه‌های بلاک چینی شناخته می‌شود. با این حال، چالش‌های خودش را در رشد تعداد کاربران و فعالیت شبکه داشته و سرمایه‌گذاران باید در زمان بررسی دارایی‌ها این نکات را در نظر بگیرند.

براساس آخرین گزارش‌های تحلیلی درباره شبکه پولکادات و توکن DOT، پولکادات بر اساس تعداد والت‌های فعال (۶۰۰ هزار والت) و کاربران منحصربه‌فرد (۵/۵۹ میلیون کاربر) به رکورد تاریخی خود در ماه مارس رسید. این موضوع نشانه افزایش تمایل کاربران این پلتفرم به استفاده از شبکه پولکادات و اکوسیستم رو به رشد توسعه‌دهندگان پاراچین هاست.

پارچین‌ها در واقع بلاکچین‌های تخصصی مرتبط با زنجیره اصلی بلاکچین پولکادات هستند. ناگفته نماند که، مونبیم (Moonbeam) یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین پاراچین‌های بلاکچین پولکادات است با حدود ۲۵۰ هزار آدرس فعال بیشترین تعداد آدرس فعال را دارد.

نمودار تعداد حساب‌های فعال در شبکه پولکادات
نمودار تعداد حساب‌های فعال در شبکه پولکادات – منبع: CoinTurkNews

اختلاف در حجم معاملات پولکادات

درست است که حساب‌های کاربری و تعداد توکن‌های پولکادات در کیف پول‌ها افزایش پیدا کرده، اما تعداد تراکنش‌های پولکادات هیچ تغییری نکرده است. معاملات پولکادات نسبت به فوریه افزایش بسیار کمی داشت اما حجم معاملات فعلی زیر اوج خود در ماه دسامبر است. 

این ناهماهنگی‌ها نگرانی‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران و کارشناسان ایجاد کرده است. در حال حاضر سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که دارایی پولکادات خود را نگه دارند. به این ترتیب، تراکنش‌های پولکادات روز به روز کمتر می‌شود و همین کاهش تراکنش‌ها به کاهش رشد شبکه کمک می‌کند.

تثبیت قیمت پولکادات در نوسانات بازار

ارز دیجیتال پولکادات در میان نوسانات بازار ارزهای دیجیتال شاهد کاهش چشمگیری بود و به زیر ۹ دلار رسید. این ارز دیجیتال در حال حاضر روی حدود قیمت ۸/۴۰ دلار تثبیت شده است. البته قیمت پولکادات طی اوج قیمت قبلی از ۱۱ دلار نیز فراتر رفت اما دوباره وارد فاز نزولی شد. 

سناریوی فعلی شبکه پولکادات یک پارادوکس را نشان می‌دهد: پولکادات هنوز هم به جذب کاربران جدید ادامه می‌دهد اما نکته اصلی اینجاست که نمی‌تواند این کاربران فعال را به تراکنش‌های فعال تبدیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا