اخبار قانون‌گذاری

تتر کیف پول افراد تحریم شده توسط OFAC را مسدود می‌کند

اقدام تتر در راستای همکاری با قوانین و مقررات ایالات متحده آمریکا

 

تتر در تلاش برای همکاری با قانون‌گذاران در ایالات متحده، کنترل و بازرسی تحریم‌ها را را به بازار ثانویه گسترش می‌دهد. بر اساس یک پست بلاگی در نهم دسامبر، شرکت صادر کننده استیبل کوین تتر (USDT)، گام دیگری به سوی همکاری با مجریان قانون و سازمان‌های نظارتی برداشته و سیاست جدیدی در خصوص مسدود کردن برخی والت‌ها اتخاذ کرده است.

از اول دسامبر، تتر کنترل بازار ثانویه را گسترش داده و فعالیت‌های مرتبط با افراد تحریم‌شده در فهرست اتباع ویژه تعیین‌شده (SDN) از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده (OFAC) را مسدود می‌کند. شرکت‌ها و افراد تحت کنترل یا متعلق به کشورهای تحریم شده نیز در این لیست گنجانده شده‌اند.

به گفته تتر، این سیاست مکمل پروتکل‌های امنیتی موجود است و «تلاشی پیشگیرانه برای همکاری نزدیک‌تر با قانون‌گذاران جهانی و آژانس‌های مجری قانون» است. تتر در یک توییت گفت که این سیاست جدید را برای تقویت امنیت اکوسیستم معرفی می‌کند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده از این لیست برای محدود کردن تراکنش‌های کریپتو که به طور بالقوه مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی، از جمله تامین مالی تروریسم و توزیع غیرمجاز فنتانیل (نوعی ماده مخدر) است، استفاده کرده است.

کیف‌پول‌هایی که قبلاً به فهرست SDN اضافه شده‌اند قبلاً توسط تتر مسدود شده‌اند، حرکتی که با مواضع قبلی این شرکت در این مورد مغایرت دارد. برای مثال، در آگوست ۲۰۲۲، تتر اعلام کرد که به طور فعال آدرس‌های تحریم شده Tornado Cash را مسدود نمی‌کند، مگر اینکه این دستور توسط مجریان قانون داده شود. طبق گزارش OFAC، افراد و سازمان‌های جنایی از سال ۲۰۱۹ از Tornado Cash برای پولشویی بیش از ۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال استفاده کرده‌اند.

پائولو آردوینو، مدیر عامل شرکت تتر می‌گوید: «با اجرای داوطلبانه مسدود کردن آدرس کیف پول نهادهای تحریم شده جدید به فهرست SDN و مسدود کردن آدرس‌های قبلی، ما قادر خواهیم بود استفاده مثبت از فناوری استیبل کوین را بیشتر تقویت کنیم و اکوسیستم استیبل کوین امن‌تری را برای همه کاربران ترویج کنیم.»

این شرکت مستقر در هنگ کنگ سازنده استیبل کوین تتر است که ارزش بازار آن در خلال سرکوب شرکت‌های کریپتو در ایالات متحده در ماه‌های گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. در حال حاضر، ارزش بازار آن ۹۰ میلیارد دلار است که نشان دهنده تقاضای قوی برای این استیبل کوین است و نزدیک به ۷۰ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا