اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

پس از یک دوره نزولی، قیمت شیبا اینو صعود می‌کند

تحلیل تکنیال شیبا اینو نشان می‌دهد که احتمال دارد این ارز دیجیتال، به علت روی کار آمدن شیباریوم (Shibarium) که شبکه لایه ۲ شیبا اینو است، افزایش قیمت ۴۰ درصدی نسبت به دوج کوین داشته باشد.

در نوامبر ۲۰۲۲، قیمت شیبا اینو در مقایسه با رقیبش دوج کوین در پایین‌ترین حد خود قرار داشت. پس از گذشت سه ماه، این آمار تغییر کرده است.

قیمت SHIB در مقایسه با DOGE افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است

در ۴ فوریه ۲۰۲۳، قیمت نسبت جفت ارز SHIB/DOGE به ۰/۰۰۰۰۱۶۳۸ DOGE رسید، که تقریباً ۱۰۰٪ افزایش یافته، آن هم سه ماه پس از نسبت ۰/۰۰۰۰۰۹۹۳ DOGE، که پایین‌ترین سطح آن در تاریخ بود.

نمودار قیمت روزانه SHIB/DOGE
نمودار قیمت روزانه SHIB/DOGE – منبع: TradingView

این صعود شدید زمانی رخ داد که تمرکز سرمایه‌گذاران به راه‌اندازی قریب‌الوقوع Shibarium تغییر مسیر داد، یک بلاک چین لایه ۲ با پشتیبانی Shiba Inu که بر روی شبکه اصلی اتریوم ساخته شده و در ۱۶ ژانویه معرفی شد.

همانطور که کوین‌تلگراف گزارش داده، زمانیکه اعلام شد Shibarium در ۱۴ فوریه فعال خواهد شد، صعود قیمت SHIB شتاب بیشتری گرفت.

در مقایسه، زیرساخت Dogecoin دیگر جالب به نظر نمی‌رسید، مخصوصاً زمانیکه ایلان ماسک یک ربات انعام DOGE را به دلیل نقض قوانین توییتر تعلیق کرد.

با این وجود، هر دو میم کوین، یعنی دوج کوین و شیبا اینو، شروع بسیار خوبی در سال ۲۰۲۳ داشته اند. جفت ارز SHIB/USD افزایش ۸۵٪ داشته و جفت ارز DOGE/USD افزایش ۳۶٪ داشته است.

آینده جفت ارز SHIB/DOGE چگونه است؟

طبق چندین شاخص تکنیکال، روند صعود SHIB/DOGE قرار است در هفته های آینده ادامه یابد . 

بر اساس چرخه‌های قبلی، این جفت ارز می تواند تا مارس ۲۰۲۳ به ۰/۰۰۰۰۲۱۸۱ صعود کند، که نسبت به سطوح قیمت فعلی ۴۰ درصد افزایش خواهد بود، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است.

نمودار قیمت روزانه SHIB/DOGE
نمودار قیمت روزانه SHIB/DOGE – منبع: TradingView

کاهش قیمت  SHIB/DOGE در فوریه؟

با اینکه به نظر می رسد SHIB در موقعیت بهتری برای پیشی گرفتن از DOGE قرار دارد، هر دو میم کوین در ماه فوریه در برابر دلار با مسیر سختی روبرو هستند.

به عنوان مثال، Dogecoin  در روزهای آتی در برابر دلار در معرض خطر یک اصلاح کوچک است – یعنی نزول ۱۰ درصدی – زیرا یک الگوی کنج صعودی را ترسیم می‌کند.

اعمال این سناریو (الگوی کنج صعودی) در نمودار قیمت روزانه  DOGE، هدف نزولی آن را به ۰/۰۸۵۰ دلار می‌رساند که ۱۰ درصد از سطوح قیمت فعلی پایین‌تر است.

نمودار قیمت روزانه DOGE/USD با تنظیم گوه در حال افزایش
نمودار قیمت روزانه DOGE/USD با تنظیم گوه در حال افزایش – منبع: TradingView


در همین حال، به نظر می‌آید جفت ارز SHIB/USD نیز بر اساس شاخص قدرت نسبی ۸۱، در نمودار روزانه خود بیش از حد کشیده شده – بالاتر از ۷۰ خرید با قیمت بیش از حد در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر این، این جفت ارز اکنون با یک منطقه مقاومت قوی در حدود ۰/۰۰۰۰۱۵۱۷ دلار مواجه است که احتمال عقب نشینی در آن وجود دارد. اگر اینطور باشد، در فوریه قیمت SHIB می‌تواند به ۰/۰۰۰۰۱۳۰۰-۰/۰۰۰۰۱۳۰۰۰ دلار کاهش یابد – پرحجم‌ترین منطقه آن در ماه های اخیر، با کاهش ۱۳ تا ۲۰ درصدی نسبت به سطوح قیمت فعلی.

نمودار قیمت روزانه SHIB/USD
نمودار قیمت روزانه SHIB/USD – منبع: TradingView

در مقابل، شکست بالاتر از مقاومت ۰/۰۰۰۰۱۵۱۷ دلاری، SHIB را به سمت حرکت به ۰/۰۰۰۰۱۶۵۱ دلار قرار می‌دهد، که هدف پیدمان صعودی بازار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا