اخبار آلت کوین هااخبار بلاک‌چیناخبار تحلیلی

افزایش قیمت ۷۰۰ درصدی لایت کوین در مقایسه با بیت کوین

با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بعدی، احتمال افزایش قیمت ۷۰۰ درصدی لایت کوین وجود دارد.


بنیانگذار لایت کوین می‌گوید که تا رویداد هاوینگ لایت کوین تنها سه ماه دیگر باقی مانده است و احتمال افزایش قیمت ۷۰۰ درصدی لایت کوین (LTC) محتمل است.

به گفته چارلی لی، خالق لایت کوین، لایت کوین با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ در ماه اوت، می‌تواند در مقایسه با بیت کوین به سوددهی بالایی برسد.

افزایش قیمت ۸۵ درصدی لایت کوین در مقایسه با بیت کوین

چارلی لی اینگونه استدلال می‌کند که جفت ارز LTC/BTC می‌تواند در چرخه صعودی بعدی به ۰/۰۲۵ بیت کوین برسد که نشان‌دهنده افزایش قیمت ۷۰۰ درصدی لایت کوین نسبت به قیمت فعلی آن است، با در نظر گرفتن این نکته که لایت‌کوین که از نظر طراحی، مقیاس‌پذیری با بلاک‌های افزونه، قابلیت تعویض و حفظ حریم خصوصی رتبه بالاتری دارد.

لی می‌گوید: «من می‌توانم به وضوح هدف صعودی ۱۰ درصدی (۰/۰۲۵ LTC/BTC) را ببینم. در بازار صعودی بعدی، دستیابی به ۵٪ (۰/۰۱۲۵) نباید چندان دشوار باشد. تصور نمی‌کنم این جفت ارز از ۱٪ (۰/۰۰۲۵) در جهت نزولی پایین‌تر بیاید. هاوینگ بعدی ۹۲ روز دیگر خواهد بود که برای روند این رمزارز جذاب به نظر می‌رسد.»

اظهارات او پس از بازیابی ۸۵ درصدی قیمت لایت کوین از پایین‌ترین رکورد خود یعنی ۰/۰۰۱۷۱۶ بیت کوین در ژوئن ۲۰۲۲ بود. لایت کوین به دلیل افزایش رقابت در بازار آلت کوین‌ها، همچنان حدود ۹۰ درصد کمتر از رکورد ۰/۰۵۱ بیت کوین از نوامبر ۲۰۱۳ پایین‌تر است.

چارت قیمت روزانه جفت ارز LTC/BTC
چارت قیمت روزانه جفت ارز LTC/BTC – منبع: TradingView

هاوینگ لایت کوین از راه می‌رسد

بهبود روند قیمت لایت کوین در ماه‌های اخیر با سر و صدای فزاینده‌ای در مورد هاوینگ پاداش بلاک بعدی آن همراه بوده است.

پاداش بلاک لایت کوین به ماینرها ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و از قیمت ۱۲/۵ لایت کوین به ۶/۲۵ لایت کوین در آگوست ۲۰۲۳ خواهد رسید.

در نتیجه، عرضه جدید لایت کوین تا ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت که حداقل باید روی کاغذ لایت کوین را در بازار کمیاب‌تر کند و در نتیجه قیمت آن را بالا ببرد.

مقایسه رشد قیمت لایت کوین در هاوینگ اول و دوم
مقایسه رشد قیمت لایت کوین در هاوینگ اول و دوم – منبع: TradingView

از لحاظ تاریخی، ماه‌های منتهی به هاوینگ لایت‌کوین، تریدرها را بر آن داشت تا لایت کوین جمع‌آوری کنند. به عنوان مثال، اولین رویداد هاوینگ در آگوست ۲۰۱۵ قبل از افزایش قیمت ۴۵۰ درصدی آن در مقایسه با بیت کوین بود.

با این حال، در ماه‌های قبل از هاوینگ دوم، با افزایش تسلط ارز دیجیتال بیت کوین در بحبوحه جنگ تجاری ایالات متحده و چین، شاهد دستاوردهای محدودی بودیم. اما، به عنوان یک قاعده، جفت ارز LTC/BTC پس از رویدادهای هاوینگ به شدت سقوط می‌کند و همین امر ممکن است پس از آگوست ۲۰۲۳ رخ دهد.

تحلیل تکنیکال قیمت لایت کوین به سناریوی مشابهی اشاره می‌کند و با انتشار جفت ارز LTC/BTC به نظر می‌رسد الگوی روند نزولی در پیش است.

چارت قیمت سه روزه جفت ارز LTC/BTC
چارت قیمت سه روزه جفت ارز LTC/BTC – منبع: TradingView

ممکن است این جفت ارز به سمت خط روند بالای الگوی نزولی، همزمان با میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (50-3D EMA – موج قرمز) نزدیک به ۰/۰۰۳۵ قیمت بیت کوین قبل از رویداد هاوینگ، منعکس شود. اما هدف روند نزولی آن حدود ۰/۰۰۲۴ قیمت بیت کوین است که ۲۰ درصد کمتر از سطح قیمت فعلی این رمزارز است.

آیا قیمت لایت کوین تا ژوئن به ۱۰۰ دلار خواهد رسید؟

لایت کوین در ماه‌های منتهی به دو هاوینگ گذشته در مقایسه با دلار آمریکا بهتر عمل کرده است. قیمت لایت کوین حدود ۲۵۰ درصد قبل از هاوینگ اول و ۵۰۰ درصد قبل از هاوینگ دوم رشد کرد.

چارت قیمت ماهانه جفت ارز LTC/USD
چارت قیمت ماهانه جفت ارز LTC/USD – منبع: TradingView

قیمت این رمزارز در آستانه هاوینگ ماه آگوست، مسیر صعودی مشابهی را طی کرده است، به طوری که لایت کوین نسبت به پایین‌ترین سطح خود یعنی حدود ۴۰ دلار، ۱۲۰ درصد افزایش یافته است. ممکن است در ماه‌های آینده بر اساس ترکیبی از شاخص‌های تکنیکال و شاخص‌های درون بلاک چین به افزایش خود ادامه دهد.

امتیاز MVRV-Z به عنوان یک اندیکاتور تاثیرگذار در بازار ارزهای دیجیتال نشان‌دهنده نسبت بین بازار و سقف ارزش تحقق‌یافته است. هنگامی که ارزش بازار به‌طور قابل توجهی بالاتر از ارزش تحقق‌یافته است، همانطور که در تصویر پایین هم نمایش داده شده است، از نظر تاریخی یک منطقه بالا را در بازار (منطقه قرمز) نشان می‌دهد. در همین حال، عکس آن نشان‌دهنده کف بازار (منطقه سبز) است.

امتیاز MVRV-Z لایت کوین
امتیاز MVRV-Z لایت کوین – منبع: Glassnode

لایت کوین وارد منطقه سبز شده است، که معمولاً قبل از برگشت‌های صعودی قوی چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

از نقطه نظر تکنیکال، قیمت لایت کوین پس از تست مجدد خط روند صعودی چندماهه خود به عنوان سطح پشتیبانی، موقعیت مناسبی برای بازگشت به بازار دارد.

چارت قیمت روزانه جفت ارز LTC/USD
چارت قیمت روزانه جفت ارز LTC/USD – منبع: TradingView

در این حالت، جفت ارز LTC/USD می‌تواند به سمت سطح مقاومت افقی خود نزدیک به ۱۰۰ دلار صعود کند که حدود ۲۰ درصد از قیمت‌های فعلی بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا