اخبار بیت کوین

آیا غول‌‌‌های مالی سنتی به دنبال تصاحب صنعت بیتکوین و کریپتو هستند؟

آرتور هیز می‌گوید لری فینک و بلک راک به دنبال تصاحب بیتکوین و کریپتو هستند

 

آرتور هیز، بنیانگذار صرافی بیتمکس می‌گوید که غول‌های مالی سنتی (TradFi) در حال برنامه‌ریزی برای تصاحب بیتکوین (BTC) و صنایع کریپتو هستند.

آرتور هیز در جدیدترین پست وبلاگ خود اعلام کرده است که اکنون نبرد بر سر این است که چه کسی «مالک» رمزارزهاست، با حضور موسسات مالی قدیمی که پس از مرگ بسیاری از شرکت‌های رمزارز، در اعماق بازار نزولی همچنان چرخ صنعت را می‌چرخانند.

«آنچه که لازم است بگویم این است که کریپتو هرگز مشکلی نداشته—این مسئله مربوط به مالکیت آن است. آیا منطقی است که بانک‌ها و مدیران دارایی به محض اینکه رقابتشان از بین رفت، به یکباره خود را با ارزهای دیجیتال سرگرم کردند؟»

آن‌ها می‌دانند که دولت به دنبال پایه سپرده‌شان آنهاست و باید مطمئن شوند که تنها پادزهر موجود در برابر تورم، یعنی رمزارز، تحت کنترل آنهاست. بانک‌های TradFi و مدیران دارایی٬ صندوق‌های قابل معامله در مبادلات رمزارز (ETF) یا محصولات مشابهی را ارائه می‌کنند که در ازای پول نقد فیات، مشتق ارز دیجیتال به مشتری می‌دهد.

مدیران صندوق می‌توانند هزینه‌های هنگفتی را دریافت کنند، زیرا آنها تنها افرادی هستند که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند به راحتی فیات را برای بازده مالی ارز دیجیتال بفروشند. اگر رمزارزها در دهه‌های آینده بتوانند تأثیر سیستمی مالی بیشتری نسبت به بازار یورو و دلار داشته باشند، سیستم مالی سنتی می‌تواند فراتر از جبران زیان‌های خود به دلیل مقررات بانکی نامطلوب عمل کند. آنها این کار را با تبدیل شدن به دروازه‌بان ارزهای دیجیتال برای پایگاه‌های سپرده چند تریلیون دلاری خود انجام می‌دهند.»

آرتور هیز می‌گوید که بانک‌ها و قانون‌گذاران می‌توانند با محدود کردن بازخرید غیر نقدی محصولات کریپتو موافقت کنند، یا آنها را مجبور کنند که هر بار که می‌خواهند برداشت یا انتقال انجام دهند، به ارز فیات تبدیل شوند، و کم‌وبیش آنها را در ساختار بانکداری شرکتی به دام بیندازند.

این میلیاردر کریپتو می‌گوید که بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی در جهان، احتمالاً تلاش خواهد کرد تا بخش عمده‌ای از شبکه اجماع بیت‌کوین و همچنین صنعت استخراج را در کنترل خود درآورد.

سوال فلسفی‌تر این است که آیا می‌توانیم اخلاقیات لرد ساتوشی را درست در زمانی که صنعت با سرمایه‌گذاری تریلیون دلاری در محصولات مالی در سیستم فیات TradFi پر شده است، حفظ کنیم. لری فینک اهمیت چندانی به تمرکززدایی نمی‌دهد. کسب‌وکار او مبتنی بر متمرکز کردن دارایی‌ها در بلک راک است.

یک مدیر دارایی مانند بلک راک چه تأثیری بر پیشنهادهای بهبود بیت کوین خواهد داشت که مثلاً حریم خصوصی یا مقاومت در برابر سانسور را افزایش می دهد؟ BlackRock، Vanguard، Fidelity و غیره عجله خواهند کرد تا ETFهایی را ارائه دهند که فهرستی از شرکت‌های استخراج رمزنگاری فهرست شده عمومی را ردیابی می‌کنند. خیلی سریع، ماینرها متوجه می شوند که این مدیران دارایی بزرگ، بلوک های رای بزرگ سهام خود را کنترل خواهند کرد و بر تصمیمات مدیریتی تأثیر خواهند گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا