اخبار بیت کوین

نهنگ‌ها فعالیت خود را بیشتر کردند؛ افزایش دوباره قیمت بیتکوین

افزایش فعالیت نهنگ بیتکوین و سوشال دامیننس این رمزارز

 

بیت کوین در هفته گذشته‌ زیر سطح ۲۶ هزار دلار رسید؛ این در حالی بود که بازار جهانی ارزهای دیجیتال در وضعیت قرمز قرار داشت.

با این حال، با حرکت صعودی اخیر در کل بازار، فعالیت نهنگ بیت کوین و شاخص سوشال دامیننس (social dominance) شاهد صعود چشم‌گیری بود. بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۰/۰۳ درصد افزایش یافت و در زمان نگارش این خبر، با قیمت ۲۵۷۵۵ دلار معامله می‌شود.

قیمت بیتکوین، فعالیت نهنگ‌ها و آدرس‌های فعال
قیمت بیتکوین، فعالیت نهنگ‌ها و آدرس‌های فعال – منبع: Santiment

این افزایش قیمت همراه با افزایش معاملات بود، به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته حجم معاملات بیت کوین ۱۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲ میلیارد دلار رسید.

بر اساس داده‌های پلتفرم اطلاعاتی سنتیمنت (Santiment)، تعداد تراکنش‌های نهنگ بیتکوین، از ۳ سپتامبر تقریبا ۱۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این تعداد تراکنش‌ها حداقل شامل ۱۰۰ هزار بیت کوین می‌شود که از این تعداد حدود ۹۴ تراکنش کاملا جدید و منحصربفرد هستند.

علاوه بر این، تعداد آدرس‌های فعال بیتکوین در روز به ۱ میلیون رسید و در ۷ روز گذشته، ۱۸ درصد افزایش داشته است. این حرکت صعودی در شرایطی اتفاق می‌افتد که ارزش بازار بیت کوین در زمان نگارش این خبر ۵۰۱/۶ میلیارد دلار است.

از طرفی، بعد از عرضه همگانی بیت کوین در صرافی‌ها و پس از کاهش مداوم قیمت، از ۳۱ آگوست شاهد افزایش ناگهانی قیمت این ارز دیجیتال بودیم. در حال حاضر حدود ۱/۱۶ میلیون کوین در تمام پلتفرم‌ها وجود دارد.

گزارشی که در ۶ سپتامبر منتشر شد، حاکی از آن است که تعداد میلیونرهای بازار کریپتو به ۸۸۲۰۰ نفر رسیده است. از این تعداد حدود ۴۰۵۰۰ آدرس، با وجود نوسانات بازار، بیت کوین را هولد می‌کنند.

این جو مثبت ناشی از اصرار شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) برای صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) است. بر اساس گزارشی در ۶ سپتامبر، این شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواست کرد تا قبل از اینکه سرمایه‌گذاران آسیب مالی ببینند، صندوق ETF بیت کوینش را تایید کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا