اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

ظهور پدیده کاپیتولاسیون و کاهش ارزش بیت کوین

کاپیتولاسیون بیتکوین و هشدار تحلیلگران

 

کاپیتولاسیون در بازار کریپتو به پدیده‌ای اشاره دارد که طی آن ارزش دارایی‌ها در برابر فشار فروش توسط فروشندگان بزرگ کاهش پیدا می‌کند. از آنجایی که بیتکوین در مرحله تثبیت است و زیر ۶۵ هزار دلار معامله می‌شود، شاخص‌های فنی و عملکردهای آن در طول تاریخ نشان می‌دهند که ممکن است طی ماه‌های آینده در آستانه کاپیتولاسیون قرار بگیرد.

آلن سانتانا، کارشناس کریپتو تریدینگ، در یک پست TradingView، در ۲۷ آوریل نشان داد که بیتکوین می‌تواند بیش از ۵۰ درصد از قیمت فعلی خود، یعنی به ۳۰ هزار دلار کاهش یابد.

به گفته او، کاپیتولاسیون واقعه مهمی است و به سرمایه‌گذاران هشدار داد که باید مراقب آن باشند. محاسبات سانتانا، بر اساس میانگین محدوده ترید بیتکوین در یک ماه و نیم گذشته است که حدود ۶۶۶۰۰ دلار می‌باشد.

این کارشناس به چندین شاخص، از جمله RSI، بعنوان نشانه‌های حرکت نزولی اشاره کرد. این تحلیل، یک سناریوی احتمالی را ترسیم کرد که در آن، بیتکوین افت شدید و به دنبال آن تثبیت را تجربه می‌کند.

چارت تحلیلی قیمت بیتکوین و پدیده کاپیتولاسیون
چارت تحلیلی قیمت بیتکوین و پدیده کاپیتولاسیون – منبع: TradingView

این کارشناس گفت: «این آخرین هشدار و یک یادآوری دوستانه است. چیزی که ما شاهد آن هستیم ریزش قیمت و ظهور پدیده کاپیتولاسیون است. با کاهش ۵۰ درصدی ارزش، عددی در حدود ۳۳۰۰ دلار دریافت می کنیم. این رویداد باید اینگونه رخ دهد: افت اولیه سریع و قوی. به یاد داشته باشید که حرکت اولیه در سراسر بازار، نزولی است. سپس این حرکت تثبیت می‌شود و آلت کوین‌های کوچکتر بهبود می‌یابند، سپس یک تغییر متوسط و بزرگ‌ترین در آخر رخ می‌دهد.»

سانتانا افزود که عدم موفقیت بیتکوین در شکست سطوح مقاومت بالا، مانند EMA50، احتمال نزول کوتاه مدت بازار را بیشتر تایید می‌کند. به گفته سانتانا: «بیتکوین در ۲۴ آوریل، به زیر EMA50 بازگشت و پایین‌تر از آن معامله می‌شود. تا زمانی که معاملات زیر سطح ۶۴۵۶۰ دلار انجام شوند، احتمال افت کوتاه‌مدت، بسیار قوی و تایید شده است.»

بعلاوه، سانتانا اشاره کرد که پتانسیل اصلاح را می‌توان از عملکرد تاریخی بیتکوین دریافت. به عنوان مثال، یادآورد شد که ماه می از نظر تاریخی، یک ماه چالش‌برانگیز برای ارزهای کریپتویی است، ماهی که قیمت‌ها از بالاترین سطح چند ساله خود، پایین می‌آیند.

با این حال این تحلیلگر، سرمایه‌گذاران را تشویق کرد که وحشت نکنند، زیرا پدیده کاپیتولاسیون نشان‌دهنده آغاز یک مرحله صعودی جدید برای بیتکوین است و انتظار می‌رود موقعیت‌های قابل توجهی، در اواخر سال ۲۰۲۴ و در طول سال ۲۰۲۵ پدیدار شوند.

علیرغم کاهش پیش‌بینی‌شده به حدود ۳۰ هزار دلار، سانتانا پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین، در نهایت ۳۰ تا ۵۰ درصد رشد خواهد کرد و به آرامی رشد خواهد داشت. این صعود تدریجی، در نهایت می‌تواند باعث یک حرکت صعودی قابل توجه در بیت‌کوین شود و انتظار می‌رود در شش ماه اول سال ۲۰۲۵ آغاز شود، سالی که انتظار می‌رود یک رکورد جدید بی‌سابقه باشد.

تحلیل قیمت بیتکوین

تا زمان انتشار این خبر، بیتکوین با قیمت ۶۳۵۱۹ دلار معامله می‌شد که نشان‌دهنده افزایش ۰/۶ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است. با این حال، در بازه زمانی هفتگی، بیتکوین نزدیک به ۳ درصد کاهش یافت.

چارت تحلیلی هفتگی بیتکوین
چارت تحلیلی هفتگی بیتکوین – منبع: Finbold

در جای دیگر، بررسی تحلیل تکنیکال یک روزه بیتکوین که منبع آن TradingView است، نمایانگر حرکت نزولی است. خلاصه‌ای از شاخص‌ها، «فروش» را روی عدد ۱۱ نشان می‌دهد، در حالی که میانگین‌های متحرک «فروش» را روی عدد ۹ نشان می‌دهند. همین احساس نزولی در نوسانگرها با عدد ۲ منعکس می‌شود.

تحلیل تکنیکال بیتکوین
تحلیل تکنیکال بیتکوین – منبع: TradingView

به طور کلی، به نظر می‌رسد این تحلیل، با روند تاریخی معروف به عقب‌نشینی پس از هاوینگ مطابقت دارد. جایی که بیت‌کوین قبل از صعود، اصلاح می‌شود. شکستن زیر مرز ۶۰ هزار دلار، می‌تواند احتمال افت قیمت بیتکوین را بیشتر تایید کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا