اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

رشد تعداد والت‌های بیتکوین با کاهش فعالیت نهنگ‌ها

تغییر در فعالیت نهنگ‌های بیتکوین و آلتکوین، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در بحبوحه نوسانات، سرمایه خود را به پناهگاه امن کریپتو منتقل می‌کنند.

 

بزرگترین ارز دیجیتال جهان، بیتکوین، اخیراً پس از رویداد هاوینگ در هفته گذشته، تحت اصلاح قیمت شدید قرار گرفته است. تا زمان انتشار این خبر، بیتکوین با قیمت ۶۲۸۷۸ دلار و ارزش بازار ۱/۲۳۸ تریلیون دلار معامله می‌شود. شاخص‌های آنچین نشان می‌دهند که علی‌رغم این نوسانات قیمت، سرمایه‌گذاران دوباره به بیتکوین روی آورده‌اند و تعداد کیف پول‌های جدید با مانده غیر صفر، به سرعت رو به افزایش است.

تعداد کیف پول‌های غیر صفر بیتکوین در حال افزایش است

مشاهده می‌شود که علی‌رغم حرکت‌های متزلزل قیمت در بازار، تعداد کل کیف‌پول‌های خالی بیتکوین به‌ سرعت در حال رشد است. این موضوع نشان‌دهنده علاقه و تعامل با بیتکوین، حتی در اوج نوسانات ارزش آن است.

با این حال، کیف پول‌های حاوی آلت کوین‌هایی مانند دوجکوین، مسیر متفاوتی را نشان داده‌اند و رشد آن‌ها پس از افزایش قابل‌توجه در اوایل سال، یکنواخت شده است. لازم به ذکر است، شبکه کاردانو، به‌عنوان یکی از معدود شبکه‌هایی که شاهد کاهش کیف پول‌های فعال است، نشان‌دهنده تغییر در فعالیت کاربران درون این اکوسیستم است. این پیشرفت، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به جای آلتکوین‌ها، پناهگاه امنی در بیتکوین پیدا کرده‌اند.

افزایش کیف پول‌های فعال
افزایش کیف پول‌های فعال – منبع: coingape

گزارش اخیری که توسط Fidelity Digital Assets در روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۲۰۲۴، افزایش قابل توجهی در تعداد کیف پول‌های بیت کوین رخ داده که ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر، پس‌انداز دارند. داده‌ها حاکی از افزایش ۲۰ درصدی است.

روند انباشتگی در میان کیف پول‌های کوچک‌تر، به‌طور پیوسته در حال رشد بوده و در ۱۳ مارس، به رکورد ۱۰/۶ رسیده است. این رقم نشان‌دهنده افزایش قابل توجه، از ۵/۳ میلیون آدرس ثبت‌شده در سال ۲۰۲۳ است که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر ۱۰۱ درصدی نسبت به سال گذشته است.

به موازات آن، نگرانی‌هایی در میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال به وجود آمده است، زیرا قیمت بیتکوین به ۶۲/۸ هزار دلار کاهش یافته است. این حرکت نزولی در قیمت، منجر به کاهش قابل توجه درخواست خرید در پلتفرم‌های رسانه‌ای شده است، در حالی که درخواست فروش، نرخی افزایشی دارد.

گسترش چنین جریانی که با ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) مشخص می‌شود، اغلب نشان‌دهنده تغییر در پویایی بازار است. با این حال، همچنین فرصت‌هایی برای بهبود بازار وجود دارد، چرا که معامله‌گران استراتژی‌های خود را در پاسخ به شرایط حال حاضر بازار به کار می‌برند.

فعالیت نهنگ‌های بیتکوین کاهش می‌یابد

در حالی که تعداد کیف پول‌های کوچکی که بیت کوین را ذخیره می‌کنند در حال افزایش است، فعالیت نهنگ‌های بیتکوین کاهش یافته است. به گفته علی مارتینز، تحلیلگر کریپتو، از ۱۴ مارس کاهش محسوسی در فعالیت نهنگ‌های بیتکوین مشاهده شده است. مارتینز پیشنهاد می‌کند که تجدید حیات در معاملات نهنگ‌ها، می‌تواند به‌عنوان کاتالیزوری برای افزایش قیمت بیتکوین عمل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا