اخبار تحلیلی

استیبل کوین TUSD نسبت 1:1 خود را با دلار آمریکا از دست داد!

دلیل شکست پگ True USD

 

استیبل کوین TrueUSD (TUSD) پس از خروج چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل سابق بایننس، و اتهام تامین مالی تروریسم به بلاکچین ترون، به 0.995 دلار کاهش یافت.

پس از خروج چانگ پنگ ژائو از صرافی بایننس، سفارشات فروش زیادی در بازار کریپتو ثبت شد. از طرف دیگر، رویترز گزارش داد که تروریست‌ها برای تامین مالی خود بیشتر به سمت بلاکچین ترون می‌روند و به آن اندازه از بیتکوین استفاده نمی‌کنند.

پس از این سلسله اتفاقات، قیمت استیبل کوین TUSD نسبت 1:1 خود با دلار آمریکا، یا اصطلاحاً «پگ» خود را از دست داد و به ۰/۹۹۵ دلار هم رسید.

چارت استیبل کوین TUSD
چارت استیبل کوین TUSD – منبع: CoinMarketCap

کاهش قیمت استیبل کوین TrueUSD (TUSD) از ابتدای هفته شروع شد زیرا تریدرها پس از نگرانی‌های فزاینده حاصل از خروج چانگ پنگ ژائو از بایننس شروع به فروش دارایی‌های خود کردند. کاهش قیمت TUSD در ۲۷ و ۲۸ نوامبر بدتر شد و قیمت آن تا ۰/۹۹۵ دلار کاهش یافت.

ریاد کری، محققی در Kaiko، گزارش داد که به دلیل برخی سفارش‌های بزرگ فروش در بازار، استیبل کوین TUSD متزلزل به نظر می‌رسد. بزرگترین فروش TUSD در یک سفارش ۳ میلیون دلار بود.

علاوه بر این، گزارش رویترز مبنی بر اینکه تروریست‌ها برای تامین مالی عملیات تروریسم خود از بلاکچین ترون به جای بیتکوین استفاده می‌کنند نیز باعث کاهش قیمت TUSD شد. این گزارش به توقیف‌هایی اشاره کرد که توسط واحد مبارزه با تامین مالی تروریسم اسرائیل انجام شد و طی آن ۱۴۳ کیف پول ترون را بین ژوئیه ۲۰۲۱ تا اکتبر ۲۰۲۳ مسدود گشت.

جاستین سان، بنیانگذار ترون، در X گفت که ترون نیز مانند بیتکوین و اتریوم غیرمتمرکز است و افزود که تیم ترون متعهد به مبارزه با تامین مالی تروریسم است: «در حالی که ما متعهد به مبارزه با تأمین مالی تروریسم هستیم، اولویت اصلی ما حفظ تمرکززدایی، تضمین امنیت دارایی‌های همه، و ارائه معاملات فوری، مقرون به صرفه و قابل اعتماد است، همانطور که همیشه بوده.»

قیمت TRX در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴ درصد کاهش یافته و به ۰/۱۰۱ دلار رسیده است.

چارت روزانه TRX
چارت روزانه TRX – منبع: CoinMarketCap

از آنجایی که استیبل کوین TUSD توسط مدیر عامل سابق بایننس و بنیانگذار ترون، جاستین سان، پشتیبانی می‌شود، این خبر باعث سقوط گسترده TUSD شد. این استیبل کوین علیرغم تلاش‌های مختلف نتوانسته است به پگ خود با دلار آمریکا بازگردد و در حال حاضر با قیمت ۰/۹۹۶ دلار معامله می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا