اخبار بیت کویناخبار بین الملل

انتصاب رئیس ‌جمهور طرفدار بیتکوین در آرژانتین باعث جهش قیمت BTC شد

خاویر میلی، رئیس‌جمهور جدید طرفدار بیتکوین در آرژانتین به جهش قیمت BTC کمک کرد.


با انتصاب خاویر میلی، دوستدار و طرفدار بیتکوین (BTC)، به عنوان رئیس‌جمهور جدید آرژانتین قیمت بیتکوین جهش داشت. خاویر میلی قبلاً از بانک‌های مرکزی انتقاد کرده بود و آنها را کلاهبرداری می‌خواند و بیتکوین را حرکتی به سوی «بازگرداندن پول» می‌دانست. 

ماسا، وزیر اقتصاد این کشور، پیروزی میلی را تبریک گفت، در حالی که بیش از ۹۰ درصد آرا حتی قبل از انتشار نتایج رسمی اولیه شمارش شده بود. خاویر میلی ماه آینده در ۱۰ دسامبر کار خود را آغاز خواهد کرد. 

در زمان نگارش این خبر قیمت (BTC) بیتکوین ۳۷/۲۲ هزار دلار بوده و نسبت به روز قبل ۱/۵ درصد افزایش قیمت داشته است. 

چارت روزانه قیمت BTC بیتکوین
چارت روزانه قیمت BTC بیتکوین – منبع: CoinMarketCap

هیجان جامعه کریپتو از پیروزی خاویر میلی و جهش قیمت BTC 

بحران پایدار تورم در آرژانتین یکی از موضوعات مهم در این کشور آمریکای جنوبی بوده است، به طوری که پول رایج آرژانتین، پزو، نرخ تورم سالانه بیش از ۱۴۰ درصد را در ۱۲ ماه گذشته تجربه کرده است. بسیاری از حامیان کریپتو نیز از این موضوع حمایت کرده‌اند که آرژانتین باید بیتکوین (BTC) را به عنوان ابزاری برای پوشش تورم بپذیرد. در نتیجه، برخی از حامیان برتر بیتکوین نیز پیروزی خاویر میلی را جشن می‌گیرند. مایکل سیلور در یک توییت نوشته: «بیتکوین امیدی برای آرژانتین است، تبریک به خاویر میلی.» 

مایلی صراحتاً از بانک مرکزی کشور انتقاد کرده و آن را به عنوان یک کلاهبرداری و «مکانیسمی که سیاستمداران از طریق آن مردم را با مالیات‌های تورمی فریب می‌دهند» محکوم کرده است. او همچنین بیتکوین را حرکتی در جهت «بازگرداندن پول به خالق اصلی آن، بخش خصوصی» می‌داند. مایلی در یکی از مصاحبه های قبلی خود گفت: «با استفاده از پول قانونی، آنها از شما با مالیات تورمی کلاهبرداری می‌کنند… بیتکوین (BTC) یک واکنش طبیعی در برابر کلاهبرداران بانک مرکزی است؛ برای این است که پول را به بخش خصوصی بازگردانیم.» 

با این حال، او هیچ تمایلی برای تعیین بیتکوین به عنوان یک ارز قانونی در این کشور نشان نداده است. اگر او چنین اقدامی را در نظر بگیرد، آرژانتین پس از السالوادور، دومین کشور آمریکای لاتین خواهد بود که بیتکوین را به یک ارز قانونی تبدیل می‌کند. جالب توجه است که ماکس کایزر، ماکسیمالیست بیتکوین، گفته که انتظار دارد سه کشور آمریکای لاتین بیتکوین را تا اوایل سال ۲۰۲۴ به یک ارز قانونی تبدیل کنند. 

به نظر می‌رسد دیدگاه‌های ماسا در مورد سیستم پولی، بانکداری و صنعت ارزهای دیجیتال در تضاد کامل با میلی است. در ماه اکتبر، او متعهد شد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور آرژانتین، یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را با هدف رسیدگی به چالش‌های تورمی پایدار آرژانتین معرفی کند. 

روند قیمت BTC بیتکوین 

با نزدیک‌تر شدن به هاوینگ بعدی بیتکوین، تحلیلگران نگرشی به شدت صعودی نسبت به بیتکوین دارند. علی مارتینز در یک توییت خاطرنشان می‌کند که ما در آغاز روند صعودی ۷۰۰ روزه بیت کوین تا اکتبر ۲۰۲۵ هستیم: «تاریخ بیتکوین ممکن است تکرار شود! اگر روند صعودی گذشته بیتکوین (۲۰۱۵-۲۰۱۸ و  ۲۰۱۸-۲۰۲۲) را از منظر کف بازار آنها منعکس کنیم، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که اوج بعدی بازار می‌تواند در حدود اکتبر ۲۰۲۵ باشد. این بدان معناست که BTC هنوز ۷۰۰ روز حرکت صعودی در پیش دارد!» 

همچنین تریدر مشهور در رسانه‌های اجتماعی Titan of Crypto اخیراً در ۱۹ نوامبر پیش‌بینی قیمت BTC قبل از هاوینگ را تا ۵۰ هزار دلار تأیید کرد. تلاش‌های مکرر برای شکست این سطح در هفته گذشته ناموفق بوده است. او همچنین ۳۹ هزار دلار را به عنوان یک مرز بحرانی شناسایی کرده است، اما این بار به عنوان حد پایینی که در آن جفت ارز BTC/USD باید به طور ایده‌آل  قبل از رویداد هاوینگ در آوریل ۲۰۲۴ تثبیت شود. او گفت: «رالی قبل از هاوینگ که یک سال پیش درباره آن به شما گفتم در شرف رسیدن به منطقه هدف بین ۳۹ تا ۵۰ هزار دلار است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا