اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

سقوط دوباره بیتکوین: بیت کوین در سپتامبر به کمتر از ۲۵ هزار دلار می‌رسد

سقوط دوباره قیمت بیتکوین پس از تأخیر در راه‌اندازی ETF بیتکوین

 

پس از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تصمیم خود را در مورد ETF بیت کوین تا اکتبر به تعویق انداخت، قیمت بیت کوین تحت فشار قرار گرفت. تحلیلگران و تریدرهای برتر از جمله پیتر برانت، مایکل ون د پوپ، CredibleCrypto و Rekt Capital پیش‌بینی کردند که قیمت بیتکوین تا ۲۴۸۰۰ دلار قبل از بهبودی احتمالی اصلاح شود. با این حال، نگرانی‌های بازار نزولی در ماه سپتامبر بار دیگر گمانه‌زنی‌ها در مورد اصلاح بیشتر قیمت را تجدید کرد.

آیا بیت کوین در ماه سپتامبر به زیر ۲۵۰۰۰ دلار سقوط می‌کند؟

در ماه آگوست شاهد کاهش ۱۸ درصدی قیمت بیتکوین بودیم و کمیسیون بورس و اوراق بهادار با به تاخیر انداختن تصمیم خود در مورد ETFهای بیت کوین، اولین احساس نزولی خود را در بازار کریپتو در اولین روز سپتامبر مدیریت کرد. سپتامبر از نظر تاریخی ماه ضعیفی برای دارایی‌های پرریسک بوده است.

مایکل ون د پوپ، تحلیلگر محبوب، اظهار کرد که آخرین باری که بیت کوین در ماه سپتامبر سبز بود، در سال ۲۰۱۶ بود. از آن زمان، بیت کوین در طول ماه بین ۵ تا ۸ درصد ارزش خود را از دست داده است. این بدان معناست که قیمت بیت کوین می‌تواند به ۲۳ تا ۲۴ هزار دلار کاهش بیابد.

با این حال، او همچنان نسبت به یک رالی عظیم در سه ماهه چهارم خوش‌بین است و قیمت ۲۴۷۰۰ تا ۲۵۲۰۰ دلار را به عنوان نقاط ورود احتمالی پیش‌بینی می‌کند. همچنین هاوینگ بیت کوین نیز به یک عامل خرید تبدیل خواهد شد.

CredibleCrypto خاطرنشان کرد که دلیل اصلی افت قیمت بیت کوین، نقدینگی‌های اجباری زیاد است و نه تخلیه دارندگان معاملات اسپات. 

به طور معمول، پس از کاهش شاخص کل اوپن اینترست (OI) زیر سطح ۷ میلیارد در طول ۱۲ ماه گذشته، خرید انجام شد. سود باز بیت کوین در حال حاضر ۷/۵ میلیارد از ۱۱ میلیارد قبل از آخرین فروش عمده است. بنابراین، پس از کاهش قیمت بیتکوین به زیر ۲۴۸۰۰ دلار، دوره نزولی محدود خواهد بود.

شکست بیت کوین در حفظ سطح حمایت

تاخیر در راه‌اندازی ETF بیت کوین باعث شده است که بسیاری افراد در وضعیت نزولی فعلی از بازار خارج شوند. خرس‌ها همچنان از مزیت فنی برخوردارند و پایین‌ترین قیمت‌های جدید منجر به شکست نزولی خواهد شد.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز پس از داده‌های تورم PCE و مشاغل به بالای ۱۰۴ صعود کرده است. این فشار بر حرکت صعودی بیت کوین بیشتر می شود.

قیمت بیت کوین در حال حاضر با ۱ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته، با ۲۵۸۰۰ دلار معامله می‌شود. پایین ترین و بالاترین قیمت ۲۴ ساعته به ترتیب ۲۵۳۶۲ دلار و ۲۶۱۲۵ دلار است. علاوه بر این، حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافته است که نشان‌دهنده عدم تمایل تریدرهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا