اخبار بلاک‌چیناخبار بیت کویناخبار بین الملل

به گفته مدیرعامل لجر، فروپاشی بانک‌ها یکی از مسیرهای سقوط بیت کوین است

تمرکزگرایی و ارزهای دیجیتال دو قطب هم‌نام آهنربا هستند که به هم نمی‌چسبند.

پاسکال گوتیه، مدیرعامل لجر، گفت که هر کسی که بخواهد دنیای رمزارزها را متمرکز کند شکست خواهد خورد و گفت که تمرکزگرایی و ارزهای دیجیتال دو قطب هم‌نام آهنربا هستند که به هم نمی‌چسبند.

به گفته پاسکال گوتیه، مدیرعامل و رئیس ارائه‌دهنده کیف پول سخت‌افزاری لجر، فروپاشی بانک‌های بزرگ، نیاز به بیت‌کوین و اهمیت خودحضانتی کیف پول‌ها را بیشتر نشان می‌دهد.

گوتیه در مصاحبه‌ای با خبرنگار کوین تلگراف، جوزف هال در هفته بلاک چین پاریس، در مورد اینکه چگونه رویدادهای اخیر نشان می‌دهد که بیت کوین می‌تواند پناهگاهی امن در برابر تهدید مقامات مرکزی باشد، صحبت کرد.

او توضیح داد که: «بیت کوین در واکنش به بانک لیمن برادرز (Lehman Brothers) در بحران سال ۲۰۰۸ طراحی شد. دلیل طراحی بیت کوین این بوده که نمی‌شود به مقامات مرکزی اعتماد کرد، و دلیل طراحی آن این بوده که واضح است مقامات مرکزی شکست خواهند خورد. مسئله دیگر این نیست که آیا مقامات شکست خواهند خورد یا خیر، بلکه مسئله این است که چه زمانی شکست می‌خورند.»

به گفته گوتیه، هر زمان که حوادثی مانند سلسیوس، FTX و ورشکستگی بانک‌ها اتفاق می‌افتد، مردم به سمت خودحضانتی و ارزهای دیجیتال می‌روند. او خاطرنشان کرد: «هر زمان که بازار تحت فشار قرار می‌گیرد و هر زمان که مردم نگران پس‌انداز خود می‌شوند، به سمت ارزهای دیجیتال و کیف پول لجر می‌شتابند.»

مدیرعامل لجر، پاسکال گوتیه با کوین تلگراف در هفته بلاک چین پاریس ۲۰۲۳ به گفت‌وگو می‌نشیند
مدیرعامل لجر، پاسکال گوتیه با کوین تلگراف در هفته بلاک چین پاریس ۲۰۲۳ به گفت‌وگو می‌نشیند – منبع: cointelegraph.com

علاوه بر این، مدیراجرایی لجر همچنین معتقد است که مردم به دلیل شرایط فعلی واقعیت بانک‌ها را درک کرده‌اند. گوتیه توضیح داد که بسیاری از مردم این ایده را در ذهن خود دارند که هدف بانک‌ها حفاظت از وجوه مردم است، چرا که حتی اگر بانک‌ها ورشکسته شوند، بازپرداخت خواهند شد. 

وقتی از گوتیه پرسیدند که آیا برندهای سنتی که وارد فضای وب3 شده‌اند، می‌توانند تهدیدی برای تمرکززدایی ارزهای دیجیتال باشند، گوتیه ابراز اطمینان کرد که این اتفاق نخواهد افتاد.

او گفت: «درصورتی که این اتفاق بیفتد، دنیای کریپتو مرده است و به این معنیست که باید سراغ پدیده بعدی برویم. منظورم این است که دنیای رمزارزها یا غیرمتمرکز خواهد بود یا خیر.»

به گفته مدیرعامل لجر، برندها از شکست فیس بوک در احترام گذاشتن به اصول اولیه ارزهای دیجیتال که تمرکززدایی است، درس گرفتند.

گوتیه گفت: «ما فیلم [فیس‌بوک] را دیده‌ایم؛ می‌دانیم که دلیل شکست خوردن آنها این بود که به برخی از اصول اساسی دنیای رمزارزها احترام نگذاشتند».

او اضافه کرد که هر کسی که بخواهد ارزهای دیجیتال را متمرکز کند، با شکست مواجه خواهد شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا