اخبار بلاک‌چیناخبار بین الملل

چراغ سبز بریتانیا به سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های توکنیزه شده

مدیران سرمایه‌گذاری بریتانیا از امروز می‌توانند دارایی‌های توکنیزه شده دریافت کنند.

در حال حاضر آسیا و ایالات متحده به ترتیب ۳۹ و ۳۸ درصد از شرکت های متخصص در پروژه‌های توکن سازی صندوق‌ها را در دست دارند و این در مقایسه با ۲۷ درصد بریتانیا و اروپا، درصد بالایی است. در این میان، مدیران سرمایه‌گذاری بریتانیا مجوز ساخت دارایی‌های توکنیزه شده را دریافت کردند و این تغییر نشان دهنده چراغ سبز بریتانیا برای استفاده از بلاک چین در مدیریت دارایی‌های اصلی است. 

سازمان تجارت کشور روز جمعه تاییدیه خود را اعلام کرد و اجازه داد دارایی‌ها به توکن‌های دیجیتال کوچکتر تقسیم شوند و پشتیبانی فناوری بلاک چین را داشته باشند.

مدیران سرمایه‌گذاری بریتانیا در مسیر ساخت دارایی توکنیزه شده

انجمن سرمایه‌گذاری بریتانیا اعلام کرد که دارایی‌های دارای مجوز از سوی اداره رفتار مالی بریتانیا می‌توانند روند توکنیزه شدن را شروع کند. با این حال انجمن سرمایه‌گذاری تاکید کرد که این صندوق‌ها باید در دارایی‌های اصلی با قابلیت ارزش گذاری و تسویه بدون تغییر سرمایه‌گذاری کنند. 

میشل اسکریم ژور، مدیرعامل شرکت حقوقی و مدیریت سرمایه‌گذاری عمومی، از این ابتکار حمایت کرد و اظهار داشت:

«تایید توکنیزه شدن دارایی‌ها باعث می‌شود که صنعت تغییر اساسی به چشم ببیند. در واقع توکن سازی کمک می‌کند که دارایی و نقدینگی بیشتر شود و مدیریت ریسک و ایجاد پورتفولیوهای اختصاصی افزایش پیدا کند.»

تیم مورد نظر برای شروع توکن سازی شامل اعضای با نفوذی مانند BlackRock (BLK.N)، M&G (MNG.L) و Schroders (SDR.L) است. همه این اعضا تلاش می‌کنند تا از تمام مزایای بلاکچین برای ارتقا بخش مدیریت دارایی‌ها استفاده کنند. 

این ابتکار بریتانیا با کمک یک استراتژی گسترده‌تر برای احیای بخش مدیریت دارایی پس از Brexit است و با کمک از فناوری‌های نوآورانه برای افزایش نقدینگی و رقابت پذیری پیش می‌رود.

حرکت به سمت توکن سازی در سطح جهانی

وجوه توکنیزه شده در سطح جهانی روز به روز افزایش پیدا می‌کند و مناطقی مانند ایالات متحده، اروپا و آسیا شرکت‌هایی را برای انجام این کار در نظر گرفتند.

گزارش اخیر کالاستون، یک شبکه سرمایه‌گذاری جهانی، نشان داد که آسیا و ایالات متحده این جنبش بزرگ را رهبری می‌کند. تقریبا ۳۹ درصد از شرکت‌ها در ایالات متحده و ۳۸ درصد در آسیا به طور فعال روی پروژه‌های توکن سازی کار می‌کنند در حالی که این رقم در بریتانیا و اروپا تنها ۲۷ درصد است.

صندوق‌های توکنیزه شده آینده روشنی دارد و نظرسنجی جداگانه توسط کالاستون نشان می‌دهد که ۶۷ درصد از مدیران دارایی ایالات متحده و ۶۱ درصد در آسیا پیش بینی می‌کنند که دارایی‌های توکن شده را ظرف یک ساله آینده عرضه کنند. 

علاوه بر این، ۹۶ درصد از مدیران دارایی آسیایی انتظار دارند که توکن سازی را ظرف ۳ سال انجام دهند و این نشان دهنده چراغ سبز جهانی به این رویکرد سرمایه‌گذاری جدید و نوآورانه است. بریتانیا نیز وارد فضای صندوق‌های توکنیزه شده می‌شود و به این جنبش می‌پیوندد تا امور مالی سنتی را با پیشرفت‌های فناوری بلاک چین ترکیب کند و یک بازار کارآمدتر و فراگیرتر ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا