اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

آیا قیمت بیتکوین به ۲۹ هزار دلار بازمی‌گردد؟

زیرعنوان: افزایش احتمال اصلاح قیمت با عرضه بیش از حد بیتکوین

 

طی دو هفته گذشته، قیمت بیتکوین بهبود قابل توجهی را نشان داد چرا که از ۲۵ هزار دلار به مرز ۳۱۱۵۰ دلار جهش کرد. سطح ذکر شده اوج قیمت در آوریل ۲۰۲۳ است، از این رو فشار عرضه کافی برای مقابله با گاوها وجود دارد. در چارت روزانه با رد شدن فتیله‌های بلند نمودار مشخص شده است که فروشندگان بازار فعالانه در تلاش برای حمایت از این سطح هستند. سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا گاوها خسته شده‌اند یا این تنها یک عقب‌نشینی پیش از جهش بعدی است؟

چارت روزانه قیمت بیتکوین

یک خط روند نزولی جدید می‌تواند اصلاح بالقوه قیمت بیتکوین را به همراه داشته باشد.

در وضعیت ریزش فعلی، کاهش حجم نشان می‌دهد که مرحله اصلاح قیمت احتمالاً موقتی است.

حجم معاملات روزانه بیتکوین ۹/۱۲ میلیارد دلار است که نشان‌دهنده زیان ۳۸ درصدی است.

چارت قیمت بیت کوین
چارت قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

فشار عرضه سربار رشد قیمت بیتکوین را در سطح ۳۱۱۵۰ دلار متوقف کرده است. علاوه بر این، کندل‌هایی که سطوح قیمت بالاتر را در این سطح مقاومت رد می‌کنند، احتمال بیشتر برگشت روند نزولی را نشان می‌دهند.

به هر حال، این اصلاح بالقوه قیمت می‌تواند برای خریداران بیت کوین در بازه زمانی بلندمدت مفید باشد. این اصلاح قیمت می‌تواند فشار فروش بیشتری را نیز جذب کند.

طبق ابزار اصلاحی فیبوناچی، نرخ ۳۰ هزار دلار با ۲۳/۶ درصد FIB، و به دنبال آن ۲۸۹۸۰ دلار (۳۸/۲ درصد) و ۲۹ هزار دلار (۵۰ درصد) به عنوان منطقه حمایتی مهمی در نظر گرفته می‌شود که به خریداران کمک می‌کند تا چشم‌انداز صعودی خود را حفظ کنند.

آیا قیمت بیتکوین از ۳۱۵۰۰ دلار فراتر خواهد رفت؟

نمودار تایم فریم روزانه یک خط روند مقاومت جدید را نشان می‌دهد که می‌تواند برای دنبال کردن عقب‌نشینی احتمالی قیمت بیتکوین مورد استفاده قرار گیرد. تا زمانی که این سطح مقاومت دست نخورده باقی بماند، قیمت این کوین روند نزولی خود را حفظ خواهد کرد و می‌تواند به نزدیکترین منطقه حمایتی ۳۰ هزار دلار و ۲۸۹۸- دلار سقوط کند. بنابراین، شکست بالای این خط روند، یک سیگنال کلیدی برای ادامه روند صعودی خواهد بود.

سطوح اصلاح فیبوناچی: تا زمانی که قیمت بیتکوین بالاتر از سطح FIB پنجاه درصد باقی بماند، روند کلی صعودی باقی می‌ماند.

میانگین متحرک نمایی: شیب متحرک ۲۰ روزه نزدیک به سطح ۲۸۹۸۰ دلار، یک منطقه حمایتی قوی ایجاد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا