اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

پیش‌بینی‌های متضاد درباره روند قیمت هنگام تایید ETF بیتکوین

پیش‌بینی نزولی پیتر شیف برای قیمت بیتکوین پس از تایید ETF

 

پیتر شیف بر این باور است که روزی که ETF بیتکوین تایید شود تنها اخبار تکان‌دهنده آن نیست که اهمیت دارد، بلکه تاثیر غیرمنتظره‌ای که بر قیمت بیتکوین خواهد داشت نیز اهمیت پیدا می‌کند.

پیتر شیف می‌گوید بیت‌کوین «به احتمال زیاد» پیش از فرارسیدن این تاریخ کلیدی برای سرمایه‌گذاران نهادی، شاهد کاهش شدید قیمت خواهد بود.

پیتر شیف که همیشه نسبت به بیتکوین بدبین بوده، در پستی در پلتفرم X زنگ خطر را در مورد افزایش اخیر قیمت بیت کوین به صدا درآورد. 

شیف روی سقوط قیمت BTC قبل از تایید ETF شرط‌بندی می‌کند 

بیت کوین موضوع مورد علاقه برای انتقادات پیتر شیف، اقتصاددان ارشد و استراتژیست جهانی در شرکت مدیریت دارایی Europac است. در طول سال‌ها، او بارها تاکید کرده است که برخلاف طلا، ارزش بیت‌کوین به صفر برمی‌گردد و هیچ‌کس در واقع نمی‌خواهد آن را نگه دارد مگر برای اینکه بعداً آن را با قیمت بالاتر بفروشد. 

اکنون که جفت ارز BTC/USD به بالاترین حد خود در ۱۸ ماه اخیر رسیده، او توجه خود را به آنچه که دیگران می‌گویند نقطه عطفی برای ارزهای دیجیتال است معطوف کرده است: یعنی راه‌اندازی اولین ETF اسپات بیتکوین. 

گمان می‌رود که این ETF در اوایل سال ۲۰۲۴ تأیید شود، در حالی که شایعات مبنی بر اینکه چراغ سبز آن ممکن است در نوامبر امسال روشن شود، باعث شده بیتکوین در هفته گذشته به بیش از ۳۷ هزار دلار برسد. 

برخی بر این باورند که این رویداد تنها برای «فروش اخبار» خواهد بود، یعنی علاقه سرمایه‌گذاران پس از اطمینان از تایید ETF بیتکوین کاهش خواهد یافت؛ اما شیف بر این باور است که کاهش قیمت بیتکوین حتی برای بعد از تایید ETF نیز صبر نخواهد کرد و قبل از آن اتفاق می‌افتد.

در یک نظرسنجی در پلتفرم X در نهم نوامبر، شیف دو سناریو را برای «سقوط» بیتکوین ارائه کرد—قبل و بعد از راه اندازی ETF. چیزی حدود ۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گزینه «خرید و هولد کردن بیتکوین» را انتخاب کردند. شیف با توجه به نتیجه این نظرسنجی گفت که معتقد است بیتکوین حتی پیش از تایید ETF سقوط خواهد کرد. 

شرکت AllianceBernstein : ETF بیتکوین کم کم قیمت را بالا می‌برد 

از آنجایی که به نظر می رسد بحث پیرامون ETF همچنان به طور فزاینده‌ای به نفع بیتکوین خاتمه می‌یابد، روحیه سرمایه‌گذاران نهادی همچنان امیدوارانه و مثبت است. 

پیش‌بینی شرکت مدیریت دارایی AllianceBernstein یکی از  پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه درباره قیمت بیتکوین بود که هفته گذشته اوج قیمت ۱۵۰ هزار دلار را در چرخه بعدی برای BTC پیش‌بینی کرد. 

تحلیلگران در گزارشی به نقل از MarketWatch و دیگران می‌نویسند: «ما معتقدیم جریان‌های اولیه می‌تواند آهسته‌تر باشد و افزایش تدریجی‌تر باشد، و پس از هاوینگ بیتکوین، شتاب جریان‌های ETF می‌تواند افزایش یابد، که منجر به اوج چرخه آن در سال ۲۰۲۵ و نه در سال ۲۰۲۴ شود.» 

مراحل چرخه بیتکوین
مراحل چرخه بیتکوین – منبع: AllianceBernstein/MarketWatch

چارت بالا، رفتار گذشته و آینده قیمت بیتکوین را با در نظر داشتن چرخه‌های هاوینگ بیتکوین به تصویر کشیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا