اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

راهکارهایی برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین ۳۰ هزار دلاری

معاملات بیت کوین به ۲۰ میلیارد دلار رسید

 

قیمت بیت کوین یک چرخش صعودی را تجربه کرده که دلیل آن حجم معاملات قابل توجه ۲۰ میلیارد دلاری است که بیت کوین را به بالای رقم ۳۰ هزار دلار رسانده است.

با این حال، با توجه به این روند صعودی قیمت بیت‌کوین، پس از اعلام اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مبنی بر ناکافی بودن پرونده‌های صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) این ارز دیجیتال با فشارهایی مواجه است.

در این پیش‌بینی قیمت بیت کوین، پویایی بازار فعلی را تحلیل، و پیامدهای بالقوه بیانیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار را ارزیابی می‌کنیم و راهکارهایی را برای کمک به سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری آگاهانه ارائه می‌کنیم.

فشار SEC بر بیت کوین به‌دلیل ناقص بودن پرونده‌های ETF بیت کوین 

کاهش قیمت بیت کوین را می‌توان به تحولات اخیر مربوط به پاسخ کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به برنامه‌های مدیران دارایی برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) نسبت داد.

به گزارش وال استریت ژورنال، کمیسیون این برنامه‌ها را از نظر وضوح و کامل بودن ناکافی دانسته است.

این اعلامیه از سوی SEC به میزان قابل توجهی بر احساسات بازار تأثیر گذاشته و منجر به کاهش قیمت بیت کوین شده است.

این خبر پس از یک دوره افزایش قیمت در ماه ژوئن و به‌خاطر ارائه مدارک توسط صندوق BlackRock برای صندوق ETF که بیت کوین واقعی در اختیار دارد، منتشر شد.

بازار واکنش مثبتی به این تحول نشان داد، به طوری که کوین بیس، متولی دارایی‌های صندوق بلک راک نیز افزایشی را در سهام خود تجربه کرد.

با این حال، تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبنی بر ناکافی بودن پرونده‌ها باعث ایجاد عدم اطمینان و کاهش شور و شوق سرمایه‌گذاران شده است.

در نتیجه، سهام کوین بیس تقریباً ۲ درصد کاهش یافته و خود بیت کوین نیز کاهش ۱ درصدی را تجربه کرده است.

تأثیر تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار فراتر از BlackRock است، زیرا سایر مدیران دارایی، چه سنتی و چه متمرکز بر کریپتو، از بلک راک پیروی کرده و برنامه‌های خود را برای ETF بیت کوین فعال یا اصلاح کرده‌اند.

شرکت هایی مانند Fidelity Investments، Ark Investment Management، Invesco، WisdomTree، Bitwise Asset Management و Valkyrie از جمله مواردی هستند که WSJ از آنها نام برده است.

انتقاد SEC از مراکز بایگانی ETF بیت کوین در مورد الزامات نظارتی

انتقاد SEC از بایگانی‌ها حول اطلاعات ناکافی در مورد الزامات نظارتی بین صرافی‌ها و صرافی‌های اسپات بیت کوین است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای اطمینان از نظارت و جلوگیری از دستکاری بازار، توافق برای به‌اشتراک‌گذاری نظارت را الزامی می‌کند.

مدیران دارایی می‌توانند با به‌روزرسانی برنامه‌های خود و ارائه اطلاعات جامع‌تر قبل از تکمیل مجدد، این نگرانی‌ها را برطرف کنند.

عدم قطعیت پیرامون تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای ETFهای بیت کوین، در کنار پرونده‌های ناقص و عدم وضوح، به کاهش قیمت بیت کوین دامن زده است.

سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌انداز آینده ETFها محتاط هستند که منجر به عقبگرد موقت در بازار می‌شود.

اصلاح و ارسال مجدد درخواست‌ها توسط مدیران دارایی می‌تواند اعتماد بازار را بازگرداند و به طور بالقوه بر قیمت بیت کوین در آینده تأثیر بگذارد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

قیمت فعلی بیت کوین ۳۰۴۵۶ دلار است که با حجم معاملات ۲۳/۳ میلیارد دلاری در ۲۴ ساعت گذشته همراه شده است.

در این مدت، بیت کوین افت جزئی تقریباً ۰/۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

با توجه به داده‌های کوین مارکت کپ، بیت کوین با ارزش بازار زنده ۵۹۱ میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال، بیت کوین با یک مانع قابل توجه در سطح ۳۱ هزار دلار مواجه است. یک پیشرفت موفقیت‌آمیز در این سطح می‌تواند به اهداف بالقوه ۳۲۵۰۰ و ۳۴ هزار دلار منجر شود.

بیت کوین ۳۰ هزار دلاری
پیش‌بینی قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

از سوی دیگر، اگر بیت کوین به زیر سطح حمایت مهم ۳۰ هزار دلار سقوط کند، ممکن است با فشار نزولی به سمت سطح اصلاحی فیبوناچی ۳۸/۲٪ در ۲۸۷۰۰ دلار یا حتی سطح ۵۰٪ اصلاحی در ۲۸ هزار دلار مواجه شود.

میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در حدود ۲۸ هزار دلار نیز می‌تواند به عنوان نقطه مقاومت قابل توجهی برای حرکت نزولی بیت کوین عمل کند.

با توجه به شرایط فعلی، دور از انتظار نیست که قبل از اتخاذ تصمیمات تجاری مهم، منتظر یک شکست واضح و قاطع از محدوده معاملاتی فعلی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا