اخبار بیت کوین

سرمایه‌گذاری در املاک یا بیت کوین؛ کدام قابل اعتمادتر است؟

بررسی نظریه مارسل پچمن درباره سرمایه‌گذاری روی املاک و بیت کوین

 

مارسل پچمن (Marcel Pechma) در مورد سرمایه‌گذاری روی املاک، مستغلات و بیت کوین نظریه‌هایی دارد. وی در صحبت‌های خود توضیح می‌دهد که سرمایه‌گذاران باید به دنبال یک سرمایه‌گذاری جایگزین باشند.

مارسل پچمن، تحلیلگر سایت کوین تلگراف، در این خبر املاک و مستغلات را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد. وی در این بررسی بازار راکد وام مسکن را به افزایش نرخ نسبت می‌دهد و روی این موضوع تاکید می‌کند. پچمن بر این باور است که با توجه به متوسط نرخ بهره ۳۰ ساله وام مسکن با نرخ ثابت ۷/۲۷ درخواست‌های تامین مالی مجدد و خرید خانه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

با این حال پچمن معتقد است که در صورت ادامه رشد تورم، قیمت مسکن نیز افزایش پیدا می‌کند. برخی فروشندگان مضطرب هستند، اما املاک و مستغلات، به ویژه املاک مسکونی و شهری، از لحاظ تاریخی منبع قابل اعتمادی برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آیند. او در پایان تاکید می‌کند که سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری در فضای اقتصادی حال حاضر، پناهگاه امنی برای سرمایه‌گذار ایجاد نمی‌کند.

بچمن در بخش دوم صحبت‌های خود، عرضه اولیه و عمومی اینستاکارت را مورد بحث قرار می‌دهد. وی ارزش اولیه اینستاکارت را تقریباً ۱۰ میلیارد دلار تعیین کرد که به میزان قابل توجهی کم‌تر از اوج ارزش‌گذاری اولیه یعنی ۳۹ میلیارد دلار بود. همین موضوع نشان‌دهنده چالش‌هایی است که سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر در شرایط اقتصادی کنونی با آن مواجه هستند. به علاوه پچمن پیشنهاد می‌کند که معیارهای سرمایه‌گذاری تغییر کند، به طوری که سرمایه‌گذاری‌های جدید مانند ارزهای دیجیتال و بیتکوین نیز فرصت ایفای نقش داشته باشند.

پچمن خاطرنشان می‌کند که همه ارزهای دیجیتال به دنبال رشد از طریق کاربران و کارمزدها نیستند. وی می‌گوید که بیت کوین می‌تواند به عنوان یک سیستم ذخیره‌سازی شفاف برای بانک‌ها و کشورها باشد و می‌توان دارایی‌های دیجیتال را با پشتوانه بیتکوین بدون نیاز به یک میلیارد کاربر صادر کرد. بیت کوین برخلاف فلزات گران‌بها با چالش‌های حسابگری، می‌تواند این نقش مهم را بدون توجه به پذیرش روزمره کاربران ایفا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا