اخبار صرافی ها

صرافی OKX برای ساخت شبکه لایه ۲ خود از کد منبع پالیگان استفاده می‌کند

انتقال ۵۰ میلیون کاربر به اتریوم توسط این اقدام OKX

 

صرافی OKX از کد منبع اوپن-سورس پالیگان استفاده می‌کند تا یک شبکه لایه ۲ بسازد و از این طریق کاربران بیشتری را به اکوسیستم اتریوم بیاورد. این شبکه لایه ۲ جدید X1 نام دارد. در پی این اقدام، قیمت MATIC ارز دیجیتال شبکه پالیگان، ۲۷ درصد سود هفتگی به همراه داشته است. 

صرافی OKX از کد منبع پالیگان، که CDK نام دارد، برای ساخت یک شبکه لایه ۲ به نام X1 استفاده می‌کند که کاربران را به اکوسیستم اتریوم متصل کند. تکنولوژی پالیگان به گونه‌ای است که کاربران را قادر می‌سازد تا به اکوسیستم جهانی اتریوم بپیوندند و به نقدینگی زنجیره‌های CDK دیگر دسترسی پیدا کنند. 

پالیگان که خود برای افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم طراحی شده است، کیت توسعه زنجیره‌ای (CDK) خود را برای ساخت پروتکل‌های لایه ۲ و تسهیل ورود دیگر کاربران به اکوسیستم اتریوم به توسعه‌دهندگان دیگر ارائه می‌دهد. صرافی OKX از CDK برای اتصال بیش از ۵۰ میلیون کاربر به اکوسیستم جهانی اتریوم از طریق پروتکل لایه ۲ X1 خود استفاده کرده است. 

تکنولوژی پالیگان به زنجیره‌های لایه ۲ مستقل کمک می‌کند که از نقدینگی CDK و امنیت و زیرساخت اتریوم استفاده کنند. این باعث می‌شود اکوسیستم اتریوم از طریق کد منبع باز پالیگان برای کاربران بیشتری قابل دسترسی باشد. 

پالیگان این خبر را در یک پست در X (توییتر سابق) اعلام کرد و گفت: «صرافی OKX از CDK برای ساخت یک شبکه لایه ۲ مبتنی بر ZK استفاده می‌کند که ۵۰ میلیون کاربر + پایگاه کاربری OKX را به جامعه گسترده‌تر اتریوم متصل می‌کند و بنابراین به هر کسی این امکان را می‌دهد که به یک اکوسیستم زنجیره‌ای جهانی، یکپارچه و امن دسترسی داشته باشد.» 

تحلیل ارز دیجیتال متیک (MATIC) 

در این میان ارز دیجیتال متیک نیز روندی صعودی پیش گرفته است. این توکن افزایش قیمت روزانه ۲.۸۶ درصدی و هفتگی ۲۳ درصدی داشته است. 

با توجه به داده‌های پلتفرم تحلیلی Santiment، قیمت متیک احتمالا به بالاترین سقف خود رسیده است. اندیکاتور سود/زیان تحقق یافته شبکه (NPL) نرخ بازگشت سرمایه روزانه در سطح شبکه را برای تراکنش‌های یک دارایی محاسبه می‌کند و مشخص می‌کند که تریدرها در حال حاضر با سود یا با ضرر دارایی را می‌فروشند. در ارز دیجیتال متیک، جهش‌های قوی در NPL نشان می دهد که دارندگان با سود قابل توجهی این ارز را می‌فروشند و با شکل‌گیری سقف‌ها در نمودار نیز همراه هستند. 

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، افزایش شاخص NPL بین ۳ و ۱۵ نوامبر، همزمان با افزایش قیمت متیک به ۰/۹۴ دلار اتفاق افتاده است. 

شاخص NPL
شاخص NPL – منبع: Santiment

شاخص MVRV 30 روزه نیز تعیین می‌کند که میانگین سود/زیان تریدرهایی که در ماه گذشته متیک خریداری کرده‌اند چقدر بوده است. در نمودار زیر، مقدار MVRV نشان می‌دهد که خریداران متیک سود کرده‌اند.

شاخص سی روزه MVRV
شاخص سی روزه MVRV – منبع: Santiment

این دو شاخص نشان می‌دهند که قیمت متیک به سقف خود رسیده  و تریدرها در حال سودگیری از آن هستند. قیمت متیک در زمان نگارش این خبر ۰/۹۵ دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا