اخبار بین الملل

سیستم اداره حمل و نقل کالیفرنیا بر روی پلتفرم Tezos

پلتفرم Tezos برای اجرای تراکنش‌های P2P و به‌کارگیری قراردادهای هوشمند به‌کار می‌رود. آجای گوپتا، مدیر ارشد دیجیتال اداره حمل و نقل کالیفرنیا (DMV) تاکید کرد که این سازمان به دنبال مدرن‌سازی سیستم‌های فعلی خود و ایجاد شفافیت بیشتر در انتقال عنوان خودرو با استفاده از این پلتفرم است. این حرکت بخشی از قرارداد همکاری بین اداره حمل و نقل موتوری کالیفرنیا، Tezos و شرکت نرم‌افزاری بلاک‌چین Oxhead Alpha است.

اداره حمل و نقل موتوری کالیفرنیا از Oxhead Alpha برای ساخت شبکه آزمایشی خصوصی Tezos استفاده کرده است که آن را دفتر کل سایه (shadow ledger) نامیده است. این دفتر کل برای تبدیل شدن به یک نسخه کپی مبتنی بر بلاک چین براساس دیتابیس فعلی این اداره طراحی شده است.

آجای گوپتا، مدیر ارشد دیجیتال اداره حمل و نقل موتوری کالیفرنیا در ۲۶ام ژانویه به مجله Fortune گفت که این اداره به دنبال آن است که پروژه دفتر کل سایه را ظرف سه ماه آینده تکمیل کند. در پی آن، به دنبال راه‌اندازی اپلیکیشن‌هایی مانند کیف پول‌های دیجیتال برای نگهداری و انتقال عناوین NFT خودروها است. اداره حمل و نقل موتوری کالیفرنیا نیز به عنوان واسطه‌ای برای نظارت بر چنین عملیاتی عمل می‌کند.

اندرو اسمیت، رئیس Oxhead Alpha، بیان کرد که ابتکار پلتفرم بلاک چین این اداره طیف وسیعی از موارد استفاده را برای این سازمان به دنبال دارد، به ویژه در مورد مدرن‌سازی سیستم‌های مبتنی بر کاغذ.

اسمیت برای نمونه از کلاهبرداری‌های معاملات مثال زد که در آن فروشندگان خودرو اطلاعات کلیدی در مورد وضعیت خودرو را پنهان می‌کنند تا خریداران ناآگاه را در شرایطی قرار بدهند که خودروهای معیوب را انتخاب کنند.

خودروهای معیوب یک علامت ویژه در عنوان خود در کالیفرنیا دارند. اسمیت خاطرنشان کرد که فروشندگان می‌توانند خودرو را به ایالت دیگری منتقل کنند و نام‌های معیوب را پنهان کنند.

اسمیت پیشنهاد کرد، با استفاده از ثبت سوابق مبتنی بر بلاک چین، و سایر سازمان‌ها که به‌طور بالقوه از این فناوری استفاده می‌کنند، ردیابی دیجیتال تاریخچه واقعی وسایل نقلیه بسیار ساده‌تر خواهد شد. 

اسمیت در بیانیه ۲۵ام ژانویه این شرکت در مورد اینکه چرا Tezos برای اداره حمل و نقل موتوری کالیفرنیا مناسب است، بیان کرد که بلاک چین برخی از مشکلات دشوار بلاک چین را به روشی هوشمندانه حل می‌کند.

او گفت: «ترکیب توافق مسئولانه، حاکمیت درون زنجیره‌ای، و امنیت درجه سازمانی، Tezos را به یک پلتفرم عالی برای ارائه راه‌حل‌های آماده تولید تبدیل می‌کند.»

بعد از اجرای این پروژه توسط اداره حمل و نقل موتوری کالیفرنیا، احتمالاً سایر سازمان‌ها نیز در این ایالت از این حرکت استقبال می‌کنند. در ماه مه ۲۰۲۲، گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، دستوری اجرایی برای هدایت و بررسی فرصت‌ها به منظور ادغام فناوری بلاک چین با سازمان‌های دولتی ایالتی را امضا کرد.

فرماندار این ایالت عنوان کرد: «کالیفرنیا قطب نوآوری است و برنامه ما این است که این ایالت را برای موفقیت‌های آتی با کمک این فناوری نوظهور، با هدف محافظت از مصرف‌کنندگان و استفاده از این فناوری برای منافع عمومی آماده کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا