اخبار بیت کویناخبار بین الملل

شهر لوگانو در سوئیس اکنون بیتکوین و تتر را برای پرداخت مالیات شهرداری می‌پذیرد

سوئیس به سمت پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال می‌رود.

 

شهر لوگانو با اضافه کردن ارزهای دیجیتال به عنوان یک گزینه پرداخت، خود را با سه شهر دیگر سوئیس که قبلاً پرداخت‌های کریپتو را پذیرفته بودند، هماهنگ می‌کند.

در ۵ دسامبر ۲۰۲۳، لوگانو، یکی از شهرهای سوئیس، اعلام کرد که ارزهای دیجیتال بیتکوین (BTC) و تتر (USDT) را برای پرداخت مالیات و سایر هزینه‌های شهرداری در نظر گرفته است.

این بخشی از برنامه‌های مشترک شهر لوگانو با شرکت تتر به نام Plan B است و باعث می‌شود طراحی سیستم مالی شهری با استفاده از فناوری بیتکوین و ارزهای دیجیتال احیا شود.

شهر لوگانو به دنیای کریپتو می‌آید

قبلاً شهر لوگانو فقط اجازه می‌داد پرداخت‌های کریپتو مستقیماً در پورتال آنلاین رسمی شهر انجام شود. با این حال، انتشار این خبر یعنی می‌توان هر صورتحسابی را، صرف نظر از ماهیت یا مبلغ آن، بتوان با کریپتو پرداخت کرد.

بر اساس این بیانیه، شهروندان و شرکت‌های لوگانو اکنون می‌توانند هزینه‌های خود را با اسکن کد QR صورتحساب و استفاده از کیف پول موبایل خود پرداخت کنند. دو دارایی دیجیتال پذیرفته شده بر اساس این بیانیه، بیتکوین (BTC) و تتر (USDT) هستند.

این تغییرات بخشی از برنامه Plan B شهر لوگانو با همکاری با تتر بوده که هدف آن ادغام بیتکوین و ارزهای دیجیتال در زندگی روزمره است.

قرار است شرکت Bitcoin Suisse تنظیم بخش فنی این پرداخت‌ها را به عهده بگیرد و راهکاری مناسب برای پذیرش پرداخت با بیتکوین و تتر باشد.

آرمین اشمید، مدیر تولید شرکت Bitcoin Suisse، از حمایت لوگانو در تصمیمش برای تسریع استفاده از فناوری بلاکچین ابراز خوشحالی می‌کند. او گفت: «بسیار عالی است که می‌بینیم شهرداری شهرهای مختلف سوئیس روز به روز بیشتر پرداخت‌های خود را با کریپتو به عنوان گزینه‌ای برای شهروندان و شرکت‌ها ارائه می‌دهند که مکمل روش‌های پرداخت سنتی مانند دفاتر پیشخوان و پلتفرم های بانکداری الکترونیکی است.»

شرکت Bitcoin Suisse بر خوشحالی خود از ارائه زیرساخت‌های فنی لازم برای پرداخت‌های کریپتو تاکید می‌کند. علاوه بر این، به ارائه پرداخت‌های کریپتو به دیگر کانتون‌ها، شهرداری‌ها و شهرهای سوئیس نیز افتخار می‌کند.

لوگانو اولین شهر سوئیسی نیست که این مسیر را طی می‌کند. در اوایل سال ۲۰۲۱، شهر زوگ پذیرش بیتکوین و اتریوم را برای تسویه حساب مالیاتی آغاز کرده بود. کانتون زوگ و شهرداری زرمات نیز قبلاً این سیستم را پیاده سازی کرده‌اند.

سوئیس مدتی است که در پذیرش خدمات پرداخت‌های کریپتو پیشگام بوده است. ماه گذشته، یکی از بزرگترین بانک‌های ایالتی سوئیس، St. Galler Kantonalbank، آغاز رسمی تجارت بیتکوین و اتریوم و خدمات نگهداری از آنها برای چندین مشتری را اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا