اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

توسعه‌دهندگان والت های کریپتویی هدف جدید وزارت دادگستری آمریکا

وزارت دادگستری ایالات متحده اقدامات قانونی علیه توسعه‌دهندگان و اپراتورهای والت های کریپتویی اعمال کرده است.

 

این تغییر و تحولات، نگرانی‌های سینتیا لومیس، سناتور جمهوری‌خواه وایومینگ را افزایش داده است. این سناتور از رویکرد بیش از حد تهاجمی وزارت دادگستری درباره «نرم‌افزار غیرحضانتی به عنوان یک سرویس انتقال پول» ابراز ناراحتی کرد. این وزارتخانه اکنون معتقد است که قوانین انتقال پول، توسعه‌دهندگانی را که هیچ نظارت یا کنترلی بر دارایی‌های کریپتویی کاربران ندارند، پوشش می‌دهد.

آخرین موضع وزارت دادگستری در مورد والت های کریپتویی

وزارت دادگستری، والت سامورای (یک سرویس کیف پول بیتکوین متمرکز بر حریم خصوصی) را متهم به انجام بیش از ۲ میلیارد دلار تراکتش غیرقانونی و فعالیت بدون مجوز انتقال پول کرده است.

بنیانگذاران این والت کریپتویی، کئون رودریگز و ویلیام لونرگان، به ترتیب در پنسیلوانیا و پرتغال در هفته‌های اخیر دستگیر شدند. رودریگز با قرار وثیقه یک میلیون دلاری آزاد شد اما تا زمان دادگاه در بازداشت خانگی خواهد بود.

وزارت دادگستری، یک پرونده مهم دیگر علیه رومن استورم، توسعه‌دهنده Tornado Cash (یک ابزار میکسر کریپتو) را دنبال می‌کند. وی، طوفان اتهامات پولشویی و نقض تحریم‌ها را رد کرده و به دادگاه رفته است. با این حال، وزارت دادگستری به سرعت اقداماتی را برای جلوگیری از درخواست استورم انجام داد.

وزارت دادگستری در پرونده خود استدلال کرد که «متهم اجازه ندارد که بر اساس دیدگاه مورد مناقشه در مورد نحوه عملکرد سرویس Tornado Cash یا نیت پشت اقدامات خود، درخواست رد کیفرخواست کند.»

سناتور لومیس از موضع وزارت دادگستری انتقاد کرد

لومیس اظهار داشت که موضع وزارت دادگستری در مورد مقررات نرم‌افزاری، با دستورالعمل‌های فعلی وزارت خزانه‌داری ناسازگار است و حاکمیت قانون را نقض می‌کند. او همچنین تأکید کرد که این نگرش، حقوق اساسی شهروندان آمریکایی را تهدید می‌کند.

سناتور وایومینگ، نسبت به اتهامات دولت بایدن علیه اصول اساسی شبکه بیتکوین و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ابراز نگرانی کرد.

این اولین بار نیست که سناتور لومیس در دفاع از کریپتو صحبت می‌کند. او قبلا بیان کرده بود که دارایی‌های کریپتویی، دشمن دولت نیستند. در عوض، او به حضور عوامل بدخواه اشاره کرد کرد که در حال حاضر همه جا هستند.

لومیس بر اهمیت سیاست‌گذاران برای ایجاد یک چارچوب قانونی قوی برای جلوگیری از بهره‌برداری از رمزارزها توسط عوامل مخرب تأکید کرد و در عین حال، از راه حل‌های مدیریت شده برای تشویق نوآوری‌ها و پیشرفت‌ها در این زمینه نیز حمایت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا