اخبار قانون‌گذاری

قانون جدید سرویس درآمد داخلی آمریکا (IRS): ارائه گزارش درآمد ناخالص سرمایه‌گذاران

شفاف‌سازی در صنعت کریپتو با قانون جدید IRS


سرویس درآمد داخلی آمریکا (IRS) حکم جدید صادر می‌کند: سرمایه‌گذاران رمزارز ایالات متحده باید پاداش‌های سهام را به عنوان درآمد ناخالص گزارش کنند. 

این حکم تصریح می‌کند که آمار مربوط به ارزش بازار پاداش سهام باید به درآمد سالانه سرمایه‌گذاران اضافه شود و در زمانی تعیین شود که آنها بر پاداش‌ها کنترل داشته باشند.

بر اساس حکم درآمد 14-2023، سرمایه‌گذاران کریپتو باید درآمد خود را از استیکینگ دارایی‌های دیجیتال به عنوان درآمد ناخالص در سالی که آن‌ها را دریافت می‌کنند گزارش کنند.

درآمد ناخالص شامل هر شکلی از درآمد است، چه پول نقد، چه دارایی، و چه در قالب خدمات و یا حتی پاداش.

این حکم برای مالیات‌دهندگانی اعمال می‌شود که با روش‌های نقدی، ارز دیجیتال را به عنوان غرامت برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در بلاک چین‌های اثبات سهام دریافت می‌کنند، صرف نظر از این که آیا آنها ارز دیجیتال را مستقیماً یا از طریق یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال استیک می‌کنند.

این حکم تصریح می‌کند که ارزش بازار منصفانه پاداش‌های سهام باید به درآمد سالانه سرمایه‌گذاران اضافه شود و در زمانی تعیین شود که آنها بر پاداش‌ها کنترل داشته باشند.

مفهوم «سلطه» در این حکم جدید به عنوان لحظه‌ای تعریف می‌شود که سرمایه‌گذار کنترل را به دست می‌آورد و می‌تواند پاداش‌های ارز دیجیتال را بفروشد یا مبادله کند.

لازم به ذکر است که IRS قبلاً پاداش‌های استخراج رمزنگاری را مشمول مالیات بر درآمد و عایدی سرمایه می‌کرد، اما پاداش‌های استیکینگ تا کنون در این قانون پوشش داده نشده بود.

شرکت مالیاتی رمزارز Koinly فقدان قوانین نظارتی برای تعیین پاداش را تا زمان این حکم جدید تایید کرد.

رایان سلکیس، بنیانگذار Messari، این حکم مالیات بر جوایز استیکینگ را برای زمانی تأیید کرد که برای فروش در دسترس باشند.

این بدان معناست که پاداش‌هایی که جمع‌آوری می‌شوند اما قفل می‌شوند مشمول مالیات نخواهند شد، تا زمانی که سرمایه‌گذار «سلطه و کنترل» را بر آنها به دست آورد.

سلکیس همچنین تاکید کرد که IRS با سهامداری کریپتو مانند سود سهام رفتار می‌کند.

با این حال برخی از کارشناسان از این حکم ابراز ناامیدی کردند. جیسون شوارتز، شریک مالیاتی و رئیس مشترک دارایی‌های دیجیتال Fried Frank، اظهار داشت که این حکم ناامیدکننده است.

او استدلال کرد که قانون مالیات به طور سنتی وجود یک پرداخت‌کننده، مانند کارفرما را برای مشمول مالیات شدن درآمد الزامی می‌کرد که خلاف عرف رایج در بازار بود.

این حکم در بحبوحه افزایش سخت‌گیری‌های نظارتی در فضای ارزهای دیجیتالی صادر می‌شود. تنظیم‌کننده‌های فدرال ایالات متحده، از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، ارائه‌دهندگان و صرافی‌های خدمات رمزارز را هدف قرار داده‌اند و ادعا می‌کنند که آنها در فروش غیرقانونی اوراق بهادار فعالیت دارند.

در پایان، آخرین بولتن مالیاتی IRS از سرمایه‌گذاران رمزارز ایالات متحده می‌خواهد تا پاداش‌های شرط‌بندی را به عنوان درآمد ناخالص در سالی که دریافت می‌کنند گزارش دهند.

هدف از این حرکت شفاف‌سازی نحوه برخورد با درآمد حاصل از سهام دارائی‌های دیجیتال برای اهداف مالیاتی است و پاداش‌های استیکینگ را در دسته درآمدهای ارز دیجیتال مشمول مالیات قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا