اخبار آلت کوین هااخبار بلاک‌چین

رشد سولانا، دارایی مورد علاقه سرمایه‌گذاران نهادی

چرا آلت کوین‌هایی مانند سولانا رشد قیمت را تجربه کردند؟

 

ارز دیجیتال سولانا (Sol)، با نام مستعار قاتل اتریوم و رمزارز مورد علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به‌خاطر بازگشت‌های قابل توجهی که در بازار رمزارزها داشته شناخته می‌شود. مانند سایر ارزهای دیجیتال، هفته گذشته به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی، برای سولانا فروش و جریان خروجی ثبت شد چرا که سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند سرمایه خود را از دارایی‌های پرریسک بردارند.

سولانا که در حال حاضر با قیمت ۱۴۴ دلار معامله می‌شود، با افزایش ۵/۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته ضررهای هفتگی خود را به ۴٪ کاهش داده است. این دستاوردهای سولانا باعث شده از چندین رمزارز برتر بازار کریپتو پیشی بگیرد که خود رکوردهای خوبی را ثبت کردند. قیمت بیتکوین در همین حال ۱/۱۶٪ افزایش یافته، در حالی که اتریوم رشد ۰/۵ درصدی را تجربه کرده است.

بایننس کوین ۱/۹۱٪ افزایش یافته، در حالی که دوج کوین (DOGE) و اولنچ (Avax) به ترتیب ۲/۱۷٪ و ۱/۵۰٪ رشد قیمت را تجربه کردند.

چرا آلت کوین‌هایی مانند سولانا رشد قیمت را تجربه کردند؟

اخیراً رشد سولانا به گونه‌ای بوده که از مارکت کریپتو پیشی گرفته، عاملی که توجه سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های پرخطر و ریسکی جلب کرده است. سال گذشته این دارایی بیش از ۹۰۰٪ به پشتوانه سرمایه‌گذاری نهادی در محصولات خود رشد کرد. در واقع همین سرمایه‌گذاران نهادی دلیلی برای رشد سولانا و جلو زدن آن از بازار کریپتو هستند.

جریان ورودی در محصولات سرمایه‌گذاری سولانا در سال گذشته بالاتر رفت، در حالی که سایر دارایی‌ها به استثنای بیت کوین، جریان خروجی ثبت کردند. همین امر دلیل اصلی انتخاب این ارز دیجیتال به‌عنوان «دارایی مورد علاقه سرمایه‌گذاران نهادی» بود. دلیل دیگری که می‌توان از آن به‌عنوان دلیل محبوبیت سولانا در میان سرمایه‌گذاران فعالیت قوی شبکه در سراسر اکوسیستم آن است.

علیرغم مشکلات قبلی شبکه، سولانا با افزایش درخواست برای برنامه‌های غیرمتمرکز همچنان به جذب دولوپرها و کاربران به بلاک چین خود ادامه داد. کامیونیتی فعال سولانا نیز همواره درحال تحت فشار قرار دادن این شبکه برای پیشی گرفتن از سایر شبکه‌های قرارداد هوشمند است.

تاثیر میم کوین‌‌های سولانا در رشد شبکه

در سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴، ارزش میم کوین‌های سولانا افزایش پیدا کرد که در مقایسه با رقبای خود بهتر عمل کردند. مارکت کپ میم کوین‌های سولانا ۶/۵ میلیارد دلار است که در زمان انتشار این خبر ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

دارایی‌هایی مانند Dogwifhat و Bome به ترتیب ۱۷٪ و ۱۰٪ رشد را تجربه کرد‌ه‌اند. میم کوین‌های سولانا به پشتوانه هاوینگ بیتکوین هم رشد خوبی را تجربه کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که با افزایش بازار گسترده‌تر کریپتو، میم کوین‌ها احساسات سرمایه‌گذاران را در دست می‌گیرند که منجر به نوسانات عظیمی در بازار کریپتو خواهد شد.

میم کوین‌های سولانا در اغلب موارد بر تجارت اکوسیستم تأثیر می‌گذارند. هفته گذشته، میم کوین‌ها نیز شاهد لیکوئیدیتی بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا