اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

تریدرهای موفق بازار درباره ترید بیتکوین چه می‌گویند؟

نظریه امواج الیوت اوج و فرود بیتکوین را پیش‌بینی می‌کند

 

قیمت بیتکوین (BTC) در ماه آگوست کاهش یافت و نتوانست به بالای منطقه مقاومت ۳۰ هزار دلاری بازگردد. این کاهش قیمت با ۲۵۱۶۶ دلار در ۱۷ آگوست به اوج خود رسید.

بر همین اساس چهار تریدر معروف رمزارز از ابزارهای مختلفی برای پیش‌بینی اینکه حرکت در ماه آگوست نزولی خواهد بود یا نه استفاده کردند و در نتیجه به سود بیت کوین قابل توجهی دست یافتند.

نظریه امواج الیوت اوج و فرود بیتکوین را پیش‌بینی می‌کند

نظریه موج الیوت شامل تجزیه و تحلیل الگوهای قیمت بلندمدت تکرارشونده و روانشناسی سرمایه‌گذاران برای تعیین جهت یک روند است. این روش معاملاتی دقیقاً پیش‌بینی می‌کرد که قیمت قبلاً به اوج رسیده است و در ماه آگوست به کاهش خود ادامه خواهد داد.

در ابتدای ماه آگوست، متخصص این نظریه با نام کاربری XForceGlobal توییت کرد که قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود رسیده است و در مرحله اصلاح است. او تارگت اولیه را ۲۶ هزار دلار اعلام کرد اما اظهار داشت که این کاهش می‌تواند تا ۲۳ هزار دلار ادامه پیدا کند.

قیمت بیت کوین در زمان انتشار توییت نزدیک به ۲۹ هزار دلار معامله می‌شد. پس از آن، کاهش شدیدی در پی داشت که منجر به رسیدن این رمزارز به پایین‌ترین سطح ۲۵۱۶۶ دلار در ۱۷ آگوست شد.

با این حال، از آن زمان قیمت به شدت افزایش یافته است، بدون اینکه تا سطح ۲۳ هزار دلار سقوط کند. همچنان ممکن است قیمت بیتکوین به ۲۳ هزار دلار کاهش یابد. با این حال، دو مسیر پیش روی بیت کوین دیده می‌شود.

چارت چهار ساعته جفت ارز BTC/USDT
چارت چهار ساعته جفت ارز BTC/USDT – منبع: TradingView

حرکت در محدوده چارت به درستی افت قیمت بیتکوین را پیش‌بینی می‌کند

سه تریدر ارز دیجیتال دیگر برای پیش‌بینی صحیح حرکت بیت‌کوین در ماه آگوست، همگی از تغییرات دامنه استفاده کردند. @George1Trader از یک محدوده کوتاه‌مدت استفاده کرد، در حالی که @Mesawine1 و Crypto_Chase هر دو بر محدوده حرکت بیتکوین نزدیک به بالاترین رکورد این رمزارز تمرکز کردند.

دو محدوده اصلی در ماه آگوست وجود داشته است. اولی بین ۲۹ هزار تا ۳۰ هزار دلار بود که با رنگ سیاه در چارت مشخص شده است. قیمت بیت کوین در ۱۶ آگوست از این سطح سقوط کرد و روز بعد به پایین‌ترین سطح ۲۵۱۶۶ دلار سقوط کرد.

سپس، قیمت در یک بازه کوتاه‌مدت بین ۲۵۸۰۰ تا ۲۶۸۰۰ دلار معامله شد که روی چارت با رنگ سفید مشخص شده است. شکست در ۲۹ آگوست باعث افزایش قیمت فعلی شد. در حال حاضر این امکان وجود دارد که محدوده بالای ۲۶۸۰۰ دلار به عنوان سطح حمایت عمل کند.

چارت شش ساعته جفت ارز BTC/USDT
چارت شش ساعته جفت ارز BTC/USDT – منبع: TradingView

افزایش قیمت بیتکوین نسبت به محدوده حمایتی قبلی، حرکت رو به بالا ۶ درصد خواهد بود، در حالی که افت قیمت تا محدوده پایین فعلی، ۵ درصد کاهش می‌یابد. تصمیم در مورد ETF بیت کوین در آینده می‌تواند پیامدهای جدی برای جهت‌گیری روند این رمزارز داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا