اخبار بیت کوین

سقوط بیت کوین به زیر ۶۴۰۰۰ دلار

رکود بازار و لیکوئید شدن بیش از ۲۰۹ میلیون دلار ارز دیجیتال

 

قیمت بیتکوین، صبح پنجشنبه، به زیر ۶۴۰۰۰ دلار سقوط کرد و با افت یک شبه بازار، بیش از ۲۰۹ میلیون دلار در پوزیشن لانگ بیتکوین، لیکوئید شد.

بر اساس داده‌های CoinGecko، بیتکوین در حال حاضر حدود ۶۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود با کاهش ۴ درصدی قیمت در بازه زمانی ۲۴ ساعته.

با سقوط بیتکوین، بازار ارزهای دیجیتال در رکود قرار گرفت و یک شبه، ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال، ۴/۷ درصد کاهش یافت. اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، با سرنوشتی مشابه بیتکوین مواجه شده است و طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵/۳ درصد کاهش یافته و در حدود ۳۰۹۰ دلار معامله می‌شود.

در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر، تون کوین (TON)، با ۱۰/۱ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین کاهش را داشته و با قیمت ۵/۲۱ دلار معامله می‌شود.

چارت قیمت یک روزه بیت کوین
چارت قیمت یک روزه بیت کوین – منبع: CoinGecko

بر اساس داده‌های CoinGlass، شاهد رکود بازار و لیکوئید شدن بیش از ۲۰۹ میلیون دلار در پوزیشن‌های خرید ارزهای دیجیتال بودیم و بیش از ۵۲ میلیون دلار در لانگ (پوزیشن خرید) بیتکوین لیکوئید شد. موقعیت‌های خرید قراردادهایی هستند که سرمایه‌گذاران را قادر به شرط‌بندی برای بالا رفتن یک دارایی می‌کنند. اگر یک پوزیشن لانگ لیکوئیپ\  شود، معامله‌گر شرط را باخته و پوزیشن او بسته می‌شود.

این رکود زمانی اتفاق افتاد که جریان‌های ورودی به ETF بیتکوین اسپات بلک راک، متوقف شد و به ۷۱ روز حضور در بین ده ETF برتر که از سال ۲۰۰۴ طولانی‌ترین مدت زمان حضور بود، پایان داد.

در کل، طبق داده‌های CoinGlass، خروجی ETFهای نقدی بیتکوین پس از سه روز متوالی، به ۱۲۰/۶ میلیون دلار رسید.

این در حالی است که دیروز، ETFهای بیتکوین و اتریوم هنگ کنگ، به طور رسمی تایید شد و تاریخ معامله آن برای ۳۰ آوریل تعیین شده است. کارشناسان معتقدند که این حرکت می‎تواند تا ۲۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال، وارد بازار کند، در صورتی که ETFها برای سرمایه‌گذاران در چین باز شوند.

در آخر هفته، هاوینگ بیتکوین اتفاق افتاد؛ رویدادی که در آن، پاداش ماینرهای بیتکوین نصف شد. در حالی که از نظر تاریخی، این رویداد در بلندمدت صعودی بوده است، اما اغلب در کوتاه مدت دچار زیان می‌شود. از زمان هاوینگ بیتکوین و رسیدن آن به ۶۵۲۳۰ دلار، کریپتو پیشرو با کاهش ۲ درصدی، به زیر ۶۴۰۰۰ دلار سقوط کرده است.

در کنار هاوینگ، یک استاندارد توکن جدید بیتکوین، بنام Runes منتشر شد. این توکن‌ها که اساساً میم‌کوین‌های بیتکوین هستند، شبکه را تصاحب کردند و بیش از ۸۱ درصد از تراکنش‌های روز سه‌شنبه را به خود اختصاص دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا